برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال تقابل پرسپولیس با مربی استقلالی و صادقیان/ استقلال به فکر حفظ صدر

۵ دیدار پایانی هفته سیزدهم روز دوشنبه برگزار می‌شود و دو تیم استقلال و پرسپولیس در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس، 5 دیدار پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه برگزار می‌شود. در این روز دو تیم استقلال و پرسپولیس در تهران مقابل حریفان خود به میدان می‌روند و این یکی از معدود روزهایی است که سرخابی‌ها در یک روز در تهران مسابقه دارند.

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم:

نفت- پرسپولیس؛ تقابل با یک مربی استقلالی و صادقیان

تیم فوتبال پرسپولیس که در 6 مسابقه اخیر خود 14 امتیاز گرفته امیدوار است که با ادامه این روند امتیاز گیری در پایان نیم فصل اول در بین سه تیم بالای جدول حضور داشته باشد. سرخپوشان تهرانی تا پایان نیم فصل فقط در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند و این اتفاق می‌تواند به پرسپولیس بیشتر از گذشته در امتیازگیری کمک کند. حریف فردای سرخپوشان تیم نفت است که روز چهارشنبه در دیداری سخت و 120 دقیقه‌ای به مصاف استقلال رفت و در نهایت در ضربات پنالتی بازی را به آبی‌پوشان واگذار کرد.

بازیکنان نفت خسته هستند اما پرسپولیسی‌ها برای این بازی به اندازه کافی استراحت داشته‌اند. تیم نفت در بازی با استقلال در دقایقی که مبعلی در ترکیب قرار گرفت منظم و منسجم بازی کرد و حضور مبعلی می‌تواند نقطه اتکا خوبی برای منصوریان و تیمش در این بازی باشد. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود 21 امتیازی می‌شود و ممکن است از رده هفتم هم بالاتر برود اما شکست سرخپوشان امکان دارد آنها را دوباره در جدول دو رقمی کند و پرسپولیس به رده دهم برسد. در این مسابقه پرسپولیس میهمان است اما روی سکوها سرخپوشان تهرانی میزبان واقعی هستند. پیروزی برانکو مقابل منصوریان برای تیم هواداران پرسپولیس بیش از یک برد ارزش دارد زیرا یک مربی استقلالی را شکست داده‌اند شکست هم برای آنها تلخ‌تر از یک باخت عادی در این مسابقه خواهد بود. نفت در صورت پیروزی یک پله صعود می‌کند و به رده یازدهم می‌رسد و در صورت باخت هم فقط یک پله سقوط خواهد کرد.

پرسپولیس در این مسابقه امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و نفت هم سیدجلال حسینی و کارلوس سانتوز دو مدافع خود را در اختیار ندارد. در این بازی تقابل پیام صادقیان با تیم سابقش می‌تواند دیدنی باشد از سویی دیگر بحث حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش و نیمکت نشین نفت هم جالب است دروازه‌بانی که گفته می‌شود شاید پرسپولیسی شود!

ملوان- تراکتورسازی؛ نبرد سربازها!

ملوان 16 امتیازی در رده نهم جدول است و تراکتورسازی هم با یک امتیاز کمتر از قوی سپید خزر در رده دوازدهم قرار گرفته است. دیدار این دو تیم همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد و بازی فردا حساسیتش دو چندان است زیرا زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کادرفنی تراکتورسازی شنیده می‌شود و در صورت شکست تراکتورسازی در بندرانزلی این شایعه‌ها جدی‌تر خواهد شد. تیم حمید استیلی هم با مشکلات مالی فراوان دست و پنجه نرم می‌کند و حتی کار به تحریم تمرینات هم کشیده شد با این حال بازیکنان بازهم بخاطر هواداران و به امید حل مشکلات مالی‌شان به تمرینات بازگشتند. هر دو تیم نظامی هستند و از بازیکنان سرباز بهره می‌برند اما وضعیت مالی دو باشگاه به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. باید دید تراکتور می‌تواند از مرداب انزلی به سلامت عبور کند یا در آن گیر می‌افتد؟!

ذوب آهن- پدیده؛ برد راحت شاگردان یحیی؟

ذوب آهن که در رده سوم جدول لیگ قرار دارد در وضعیت مطلوبی است. شاگردان گل‌محمدی بعد از پیروزی در دربی اصفهان و فینالیست شدن در جام حذفی در وضعیت مطلوبی از نظر روحی روانی و آمادگی جسمانی به سر می‌برند. ذوبی‌ها می‌خواهند در این بازی خانگی پیروز شوند تا فاصله خود را با صدر جدول به حداقل برساند. پدیده هم که با 16 امتیاز در رده دهم است نمی‌خواهد در جدول لیگ پایین‌تر برود و به همین دلیل شاگردان رضا مهاجری برای نباختن به اصفهان می‌روند و هدف اول آنها کسب مساوی است و شاید بتوان یک برد راحت برای تیم گل‌محمدی را پیش‌بینی کرد. او تیمی خوش ساخت و منظم درست کرده که می‌خواهد در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

استقلال اهواز- فولاد خوزستان؛ دربی ته جدولی‌ها

دربی خوزستان تبدیل به دربی ته جدولی‌ها شده است و تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که برنده این دیدار حداکثر می‌تواند تا رده چهاردهم صعود کند. استقلال اهواز که شرایط مدیریتی و مالکیتی‌اش از ابتدای فصل مشکل داشت اما فولاد که به نظر می‌رسید یکی از باشگاه‌های منسجم فوتبال ایران باشد این روزها با حاشیه‌های زیادی همراه شده؛ اعتراض‌های مکرر هواداران به مدیریت و سرمربی تیم فقط گوشه‌ای از حاشیه‌های پررنگ فولاد است. به هر حال اسکوچیچ همچنان معتقد است که می تواند فولاد را به روزهای اوجش برگرداند اما برخی او را متهم می‌کنند که منتظر حکم اخراجش است تا پول خود را کامل از باشگاه بگیرد. اسکوچیچ در این مسابقه محروم است. علی حنطه اگر بتواند تیم اسکوچیچ را شکست بدهد در آنصورت شاید مدت ماندنش در استقلال اهواز بیشتر شود.

استقلال- سایپا؛ آبی‌پوشان به فکر حفظ صدرنشینی

آبی‌پوشان که با 25 امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند برای تداوم صدرنشینی خود و نزدیک شدن به قهرمانی نیم فصل لیگ باید از سایپا هم سه امتیاز بگیرند. آبی‌پوشان تهرانی با 21 گل زده خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. آبی‌پوشان بعد از شکست نفت با روحیه‌ بهتری به مصاف سایپا می‌روند و روی کاغذ هم شانس شاگردان مظلومی برای پیروز شدن بسیار بیشتر از شاگردان مجید جلالی است. در تیم سایپا بازیکنانی مثل جواد نکونام، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و ابراهیم شکوری هستند که انگیزه مضاعفی برای این بازی دارند و ابراهیم صادقی هم که کاپیتان نارنجی‌پوشان است در این بازی برای 399 بار در لیگ برتر با پیراهن سایپا به میدان می‌رود. استقلال وضعیتش مناسب است و مشکل خاصی حتی بدون کرار ندارد. اگر سایپا در این مسابقه پیروز شود رقابت در صدر جدول فشرده‌تر و داغ‌تر خواهد شد ولی در صورت پیروزی آبی‌پوشان تهرانی آنها با سایپا به سمت قهرمانی نیم فصل فرا می‌کنند. تقابل نکونام با استقلال هم می‌تواند جذاب باشد بخصوص اینکه او اکنون با امیر قلعه‌نویی آشتی کرده است.

برنامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

 

یکشنبه 8 آذر 94
گسترش فولاد تبریز‌ - فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه اختصاصی گسترش – ساعت 15
حمید حاج ملک – مهدی الوندی – حمید غمزه – سعید شمس – ناظر: علیرضا یزدانی
سیاه جامگان – صبای قم- ورزشگاه ثامن – ساعت 14:30
رضا مهدوی – علی اکبر عظیم پور – فرید امیدوار – سعید رحیمی مقدم – ناظر: محمدرضا فلاح
راه‌آهن – استقلال خوزستان- ورزشگاه شهدای شهر قدس – ساعت 15:15
یاسر همرنگ – فرزاد بهرامی – حسن انتظاری – هادی حاج عباسی – ناظر: اسماعیل صفیری
دوشنبه 9 آذر 94
نفت تهران – پرسپولیس- ورزشگاه تختی – ساعت 15
محمدرضا اکبریان – رضا سخندان – حسن ظهیری – امید سعیدفر – ناظر: جواد تقی پور
ملوان بندر انزلی‌ - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه تختی – ساعت 15:15
محسن ترکی – مهدی عالیقدر – یعقوب سخندان – محمد ترابیان – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
استقلال اهواز – فولاد خوزستان- ورزشگاه غدیر – ساعت 15:30
رضا کرمانشاهی – رسول فروغی – قهرمان نجفی – جواد شرفی – ناظر: سعید بطحایی
استقلال تهران – سایپا- ورزشگاه آزادی – ساعت 17:30
علیرضا فغانی – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – بابک وسیله بر – ناظر: زاهد بحرینی
ذوب آهن – پدیده خراسان- ورزشگاه فولاد شهر – ساعت 15:15
روح اله شریفی – سعید زارع – سعید آل وردی – کمیل غلامی – ناظر: حسین نجاتی

تاریخ: 1394/9/7
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: