برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

باقری: دختران می‌توانند از پولادمردان هم پیشی بگیرند/ وزنه‌برداری یک‌صدم کشتی هم حرکت نکرده

تهران - ایرنا - مدیر تیم های ملی وزنه برداری با اشاره به کسب نخسین مدال طلای آسیا توسط دختران وزنه بردار گفت: بانوان ایرانی ظرفیت های زیادی در ...

به گزارش ایرنا، کوروش باقری امروز (یکشنبه) در گفت وگویی رادیویی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دختران ایرانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا اظهار داشت: من در فدراسیون تمرکزم را بر روی توسعه و پیشرفت دختران وزنه بردار گذاشتم و از مسوولان کنونی فدراسیون خواستم تا بودجه جداگانه برای این بخش در نظر بگیرند. زیرا باور دارم اگر شرایط فراهم شود، شاید بانوان از پولادمردان هم جلو بزنند. البته این کار راحت نیست و در کوتاه مدت انجام نخواهد شد، اما واقعیت این است که رکوردهای دختران ایران با دنیا و آسیا شاید ۲۰ کیلوگرم فاصله داشته باشد و جبران این فاصله هم نیاز به زمان و کار مداوم دارد.

باقری با اشاره به برخی کاستی ها در وزنه برداری ایران گفت: از لحاظ زیرساختی مشکلات زیادی داریم. در سال های گذشته نه تنها در بخش زنان بلکه در بخش مردان نیز کارهای اساسی انجام نشده است و حتی بسیاری از زیرساخت های گذشته را هم از دست دادیم و بخشی از وسایل مستهلک هستند. تهیه وسایل وزنه برداری و تمرینی برای ملی پوشان یکی از مهمترین اقدامات است.

دارنده مدال طلای وزنه برداری قهرمانی جهان این را هم افزود: در راستای نوسازی وسایل وزنه برداری اقداماتی انجام شده و من در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا دیدم که بهداد سلیمی نائب رئیس فدراسیون با شرکت سوئدی برای این کار مذاکراتی را انجام داد.

وی عنوان کرد: برای بازگشت به روزهای پرشکوه وزنه برداری نیاز به یک اراده جمعی است، اگر بخواهیم اقتدار سابق وزنه برداری ایران را به دست بیاوریم، باید همه کمک کنند و پای کار بیایند. من می بینم سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی خیلی تلاش می کنند و وزارت ورزش هم باید حمایت بیشتری داشته باشد.

مشاور فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: در بخش نیروی انسانی، افراد توانمند و قدرتمند در بخش مردان داریم که نیاز است دلگرم شوند و کسانی که فاصله گرفته بودند دوباره بازگردند. در بانوان تازه کار را شروع کردیم و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

سرمربی اسبق تیم وزنه برداری ادامه داد: خوشبختانه کشتی را می بینم که از لحاظ زیرساختی چقدر رشد کرده اما وزنه برداری یک صدم آن هم حرکت نکرده است و متأسفانه امکاناتش برای سال های دهه ۵۰ است. واقعاً سردرد می گیرم وقتی می بینم در این چند سال گذشته اقداماتی در فدراسیون انجام نشده است. بودجه فدراسیون وزنه برداری نیاز به بازنگری جدی دارد.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: