برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
آرزومندهایی که سرخورده شدند

تیم ملی و مصدومیت این دو ستاره سپاهان و فولاد

بازیکنانی هم هستند که تغییرات در کادرفنی تیم ملی کاملا به ضرر آنها تمام شد.

به گزارش ورزش سه، فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج در حالی دست به تغییرات در سطح تیم ملی زد که سرمربی قبلی، دراگان اسکوچیچ نزدیک به سه سال هدایت مجموعه ای که قرار بود نقطه نهایی آن، جام جهانی ۲۰۲۲ باشد، عهده دار بود.

اسکوچیچ در این مدت بازیکنان مختلفی را به تیم ملی دعوت کرده و تقریبا روی نفرات نهایی برای صعود به جام جهانی به نتیجه رسیده بود؛ تیمی که او قصد داشت به قطر ببرد، تیمی مشتمل بر بازیکنان جوان و باتجربه ای بود که در طول مدت اردو، با آنها کار کرده بود.

با تغییرات کادرفنی تیم ملی اما مشخص شد که ایده کارلوس کی روش، تا حد زیادی متفاوت با اسکوچیچ است و همان گروه وفادار و باتجربه خود را می خواهد و علاقه چندانی به تغییرات در تیم ملی ندارد؛ بنابراین پس از انجام یک تمرین دو روزه پرفشار و برگزاری دو مسابقه چهل دقیقه ای، لیست اول کی روش برای حضور در اردوی اتریش انتخاب شد و سپس اگرچه سرمربی جدید تیم ملی با برگزاری مینی کمپ های دو سه روزه سعی کرد دوباره کیفیت بازیکنان واجد شرایط فوتبال ایران برای جام جهانی را بررسی کند اما مشخص است که ایده او بر حضور امتحان پس داده ها و باتجربه هاست و او فرصت چندانی برای تغییرات ندارد.

دعوت از روزبه چشمی، نشانه ای بر این است که کی روش به دنبال بازیکنانی است که حتی در تمرینات با ایده های او آشنایی کامل داشته باشند؛ در این راستا بازیکنانی مثل احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و شاید سعید عزت اللهی که ممکن بود حضورشان در جام جهانی قطعی نباشد، حالا حاشیه امن و مناسبی دارند و خودشان را آماده حضور در اردوی نهایی تیم ملی می کنند.

اما در آن سمت بازیکنانی هم هستند که با وجود حضور در برخی از اردوها و سن و سال کمتر، فعلا از برنامه های تیم ملی کنار گذاشته شده اند، دو تن از شاخص ترین آنها، یاسین سلمانی (سپاهان) و مجید علیاری (فولاد) هستند. دو بازیکنی که اتفاقا هر دو در هفته های اخیر از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده اند؛ سلمانی، پدیده جوان سپاهان در بازی طلایی پوشان مقابل تراکتور و مجید علیاری، در تمرینات هفته گذشته فولاد دچار این اتفاق شد، اگرچه باشگاه فولاد با همان سیاست همیشگی، علاقه ای ندارد که درباه او اطلاع رسانی کند اما در گفت وگویی که روز گذشته با یکی از مربیان فولاد داشتیم، متوجه شدیم که علیاری از ناحیه زانو مصدوم شده و مشغول درمان است. البته خوشبختانه جراحت او چندان عمیق نیست و او به آغاز مجدد لیگ، خواهد رسید.

به این جمع باید عارف آقاسی مدافع وسط تیم فولاد را هم اضافه کرد که او هم پس از حذف از برنامه های تیم ملی، دچار افت شدیدی شد. او در بازی نساجی با یک اشتباه مورد غضب نکونام قرار گرفت و در همان لحظه از ترکیب بیرون آمد و در بازی مقابل گل گهر هم بازی نکرد. همچنین باید منتظر ماند تا ببینیم آیا کی روش در نهایت صالح حردانی را به قطر خواهد برد یا این مدافع راست جوان استقلال که دو رقیب سرسخت (رامین رضاییان و صادق محرمی) دارد، زیر سایه این دو قرار خواهد گرفت؟

همچنين به نظر می رسید که مهدی قایدی نیز این شانس را داشته باشد که با وجود عدم دعوت در اردوهای قبلی، به واسطه کار با اسکوچیچ و به ثمر رساندن اولین گل ملی با وی، دوباره شانس حضور در بین ملی پوشان را کسب کند اما این اتفاق درباره او رخ نداد و احتمالا ملی پوش سابق فوتبال ایران و ستاره دو فصل پیش لیگ، هیچ شانسی برای حضور در جام جهانی ندارد.

یک بازیکن دیگر هم شهاب زاهدی است که در تیم پوشکاش مجارستان بازی می کند؛ بازیکنی که در چند اردو به تیم ملی دعوت شده اما با حضور کی روش دیگر در جمع ملی پوشان نبوده است. البته این اتفاق در مورد برخی از بازیکنان در دوره اسکوچیچ هم افتاد و طبیعتا هر مربی با توجه به سلایق خود در این باره تصمیم می گیرد.

انتظار همه ما نمایش خوب تیم ملی در جام جهانی است و بودن یا نبودن هر یک از بازیکنان، نباید تاثیر چندانی در قضاوت ما نسبت به تیم ملی داشته باشد.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/8/8
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: