برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
رکورددار ربایش و بازپس‌گیری توپ

بالاتر از سیتی و بایرن: شاهکار بیلبائو با والورده

هیچ تیمی در فوتبال اروپا به خوبی اتلتیک بیلبائو از بالا پرس نمی کند و در بازپس گیری توپ موفق عمل نکرده است. ارنستو والورده توانسته از بیلبائو ...

به گزارش "ورزش سه"، اتلتیک بیلبائو پس از 12 بازی در لالیگا و با کسب 21 امتیاز در رده ششم قرار دارد و با ادامه همین روند از شانس های مسلم کسب سهمیه لیگ اروپا خواهد بود. تیمی که با هدایت ارنستو والورده بار دیگر اوج گرفته است. والورده پس از دو سال دوری از مربیگری، در تابستان به بیلبائو برگشت و توانسته از باسکی ها تیمی منسجم و قدرتمند درست کند. 

جالب است بدانید که بیلبائو با والورده تا به اینجای فصل رکورد جالبی در بازپس گیری توپ دارد و حتی از تیم هایی مثل سیتی و بایرن هم بهتر کار کرده است. والورده همواره گفته است که دوست دارد تیم هایش جنگنده و پرفشار بازی کنند. او به بازپس گیری سریع توپ اصرار دارد و بیلبائو در فصل جاری تیمی است که حریفانش را به شدت از جلو پرس می کند و بلافاصله پس از اینکه توپ را از دست می دهد، در صدد جبران بر می آید. در اسپانیا می گویند که بیلبائو به اصطلاح حریف مقابلش را خفه می کند.

استحکام فیزیکی و قدرت دفاعی بیلبائو این نقطه قوت بزرگ تیم را به خوبی توضیح می دهد. در بیلبائو وقتی توپ را از دست می دهند، در میانه زمین تجمع می کنند تا مانع شکل گیری حمله حریف شوند و هر چه زودتر توپ را پس بگیرند. با 89 ربایش و بازپس گیری توپ، بیلبائو تیم اول اروپا و بالاتر از سیتی و بایرن مونیخ است که 83 بار توپ گیری کرده اند. لیدز و نیوکسل با 81 و 73 توپ گیری در رده های بعدی قرار دارند.

کیکه ستین، مربی جدید ویارئال، نیز به این نقطه قوت بیلبائو اذعان کرد. او پس از شکست روز یکشنبه تیمش برابر بیلبائو گفت:«اصلا از بهانه و توجیه خوشم نمی آید و بیلبائو بی حرف و حدیث پیروز شد. در ابتدای نیمه دوم با پرس وحشتناک آنها روبرو شدیم و اعتماد به نفس مان از دست رفت. وارد چرخه ای منفی شدیم که باید آن را آنالیز کرد. بیلبائو بازی را در کنترل داشت و از هر حیث برتر بودند.»

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/8/10
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: