برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
استرس و اضطراب در سخت‌ترین مرحله آماده‌سازی

فهرست ۲۶ + ۴ بازیکن بدشانس تیم ملی در جام جهانی

از حالا جنگ برای قرار گرفتن در لیست نهایی تیم ملی آغاز شده است و در نهایت چهار نفر قربانی خواهند شد.

به گزارش “ورزش سه” با دعوت شانزده بازیکن به اردوی نهایی تیم ملی برای بازی تدارکاتی با نیکاراگوئه و هم چنین آماده سازی جام جهانی، گمانه زنی ها برای لیست پایانی و ۲۶ نفره ایران آغاز می شود.

جایی که کارلوس کی روش باید تصمیم بگیرد چه کسانی را خط بزند و کدام بازیکنان را برای حضور مقابل انگلیس، آمریکا و ولز به خط کند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی با شروع دوباره تمرینات تیم ملی ۱۶ بازیکن را به مجموعه پک فراخواند. ۱۳ بازیکن شاغل در لیگ برتر به اضافه ۳ بازیکن لژیونر ایران در لیگ قطر.

موضوعی که با خط خوردن تعدادی از بازیکنان لیگ برتری همراه بوده و نشان می دهد کی روش علاوه بر اینکه قصد ندارد بازیکنان جدیدی از لیگ ایران به تیم ملی دعوت کند، به دنبال خلوت کردن اردو و تمرینات نیز هست.

بدون شک یکی از دغدغه های شیرین کارلوس کی روش فعالیت ۱۷ لژیونر در لیگ های آسیایی و اروپایی است. با توجه به شناختی هم که از سرمربی تیم ملی وجود دارد او در تورنمت هایی مثل جام جهانی، اغلب استفاده از بازیکنان لژیونر را به دلیل داشتن تجربه بین المللی ترجیح می دهد.

اما حالا گمانه زنی اصلی انتخاب لیست ۲۶ نفره بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی است. تمرینات تیم ملی از امروز با حضور ۱۶ بازیکن آغاز شده است. علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، محمدرضا اخباری، پیام نیازمند، سامان فلاح، مرتضی پورعلی گنجی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد سرلک، وحید امیری، مهدی ترابی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان و امید نورافکن بازیکنانی هستند که در پک زیر نظر کارلوس کی ر وش کار خود را دنبال می کنند.

علاوه بر این لیست ما ۱۴ بازیکن لژیونر داریم که دعوت آن ها از سوی کی روش تقریبا قطعی است و به اردو اضافه می شوند. امیر عابدزاده، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، مجید حسینی، علی کریمی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و احمد نوراللهی بازیکنانی هستند که در قطر خود را به کارلوس کی روش معرفی می کنند.

جمع ۱۶ بازیکن حاضر در اردو و ۱۴ بازیکن لژیونر، تعداد ملی پوشان را به عدد ۳۰ می رساند. در حالی که لیست تیم ملی برای جام جهانی ۲۶ نفره است و کی روش باید ۴ بازیکن را در نهایت خط بزند. موردی که حالا جنگ را بین بازیکنان برای فرار از حذف بیشتر می کند.

*علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری چهار دروازه بانی هستند که حدود یک ماه است در اردوهای تیم ملی به طور منظم حضور پیدا کرده اند. به جز اخباری، سه گلر دیگر حتی در اردوی اتریش بوده اند. به این جمع امیر عابدزاده اضافه می شود تا تعداد گلرها پنج نفر شود. زمانی که لیست تیم ملی ۲۳ نفره بود، باید ۳ گلر نهایی انتخاب می شد. اما حالا لیست ۲۶ نفره شده است و سرمربی اختیار این را دارد دروازه بان چهارم با خود به اردو ببرد. با این اوصاف خط خوردن یک نفر از این جمع قطعی و دو نفر احتمالی است.

*احسان حاج صفی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و امید نورافکن چهار بازیکنی هستند که قابلیت بازی در دفاع چپ را دارند. البته حاج صفی و نورافکن در پست هافبک هم مورد استفاده قرار گرفته اند اما پیش فرض ما دفاع چپ است. رقابتی سخت که شاید منجر به حذف یک بازیکن از این جمع بشود. مگر اینکه کی روش به دنبال استفاده از آن ها در پست های دیگری باشد.

*شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زاده، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، سامان فلاح و روزبه چشمی. ۶ بازیکنی که سرمربی تیم ملی برای دفاع وسط روی آن ها نظر دارد. البته که رفتن این شش بازیکن به جام جهانی شاید غیر قابل تصور باشد اما ۲۶ نفره شدن لیست تیم ملی می تواند معادلات را بر هم بزند. هر چند که تا حدودی سخت و غیر منتظره است.

*در دفاع راست با خط خوردن صالح حردانی تنها دو گزینه باقی مانده است. صادق محرمی و رامین رضاییان که به احتمال فراوان هر دو به جام جهانی قطر خواهند رفت.

*یکی دیگر از پست های پر ترافیک تیم ملی، هافبک دفاعی است. جایی که سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک و علی کریمی به تیم ملی دعوت شده اند. کی روش به سبک بازی هر پنج نفر علاقه دارد. به خصوص که تاکتیک تیم ملی بیشتر دفاعی خواهد و داشتن بازیکنان آماده در این پست از نان شب هم واجب تر است. اما با توجه به اینکه احسان حاج صفی هم توانایی بازی در این پست را دارد، احتمالا یکی از آن چهار نفر خط خورده در پست هافبک دفاعی باشد.

*در پست وینگر علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، علی قلی زاده و وحید امیری مورد نظر سرمربی تیم ملی هستند. با توجه به تجربه و توانایی این بازیکنان در طراحی ضد حملات و هم چنین آشنایی با سبک کی روش و شرایط مسابقات جهانی، بعید است آن ها از لیست تیم ملی برای قطر خط بخورند.

*سامان قدوس و کریم انصاری فرد هم دو بازیکنی هستند که در پست پشت مهاجم مقابل سنگال و اروگوئه در اردوی اتریش استفاده شدند. موردی که آن ها را به تنها گزینه کی روش برای آن منطقه تبدیل کرده و طبیعتا شانسشان را برای حضور در جام جهانی بیشتر از همیشه می کند.

*مهدی طارمی که قضیه اش متفاوت است و تصور حضور نداشتنش در جام جهانی دیوانگی محض خواهد بود. سردار آزمون هم آنقدر برای کی روش بازیکن مهمی به شمار می رود که او تقریبا به مدت یک ماه یکی از دستیارانش را به دبی فرستاد تا با کار اختصاصی مهاجم ایرانی لورکوزن را به جام جهانی برساند. پس خط خوردن او هم محال است و این دو، مهاجمان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود.

با این اوصاف کارلوس کی روش با حضور چنین بازیکنان آماده ای کار سختی برای خط زدن چهار بازیکن از لیست نهایی دارد. موردی که باید هشت روز برای آن صبر کرد و در نهایت دید کدام بازیکنان از مهم ترین مسابقات فوتبالی جهانی باز می مانند.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/8/14
موضوع: فوتبال
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: