برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال:

جام جهانی فرصتی مناسب برای داوران ایران است

گناوه - ایرنا - رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر فرصت خوب و مغتنمی برای داوران ایران است و امیدوارم از ...

به گزارش خبرنگار ایرنا، خداداد افشاریان شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان گناوه افزود: با توجه به اینکه همه نگاه ها به مسابقات جام جام جهانی فوتبال است، انتظار داریم تیم داوری ایران متشکل از فغانی به همراه منصوری و ابوالفضلی در کنار تیم ملی موفقیت کسب کنند و خوب بدرخشند.

وی اظهارکرد: ساختار داوری در سطح کشور با توجه به اینکه امسال لیگ سختی داشته ایم و ازطرفی خیلی از تیم ها پس از ۱۱ هفته به هم نزدیک هستند، کار را برای ما  سخت کرد ، توقع از جامعه داوری بویژه کمک داوران بیشتر بود.

وی  در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه از نحوه قضاوت داوران در ۱۱ هفته لیگ برتر چه نظری داردید، گفت: توقع داشتم داوران با آرامش بیشتری قضاوت کنند اما مدینه فاضله در این مدت برایم نبودند.

افشاریان ادامه داد: شاید جامعه داوری بویژه کمک داوران در این مدت اشتباهاتی کردند که هیچگاه فراموش نمی کنم و تمرکز کمتری داشتند و می توانستند بهتر قضاوت کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: البته در این میان بعضی تیم ها و مربیان حق و برخی ها نیز ما را بد قضاوت کردند و ناحق می گفتند.

وی یادآورشد: امیدوارم در ادامه لیگ برتر با آموزش ها و تست هایی که از داوران  انجام خواهد شد، با تمرکز بیشتری قضاوت کنند.

جام جهانی فرصتی مناسب برای داوران ایران است

منتظر تائیدیه مقام های ذی ربط در مورد دستگاه وی ای آر هستیم

افشاریان در باره آخرین وضعیت استفاده از دستگاه وی ای آر گفت: در این ارتباط مذاکره با ۲ شرکت که در ایران نمایندگی دارند، انجام و در مرحله نهایی شدن است و تمام کارهای اداری و فهرست بها انجام دادیم تا بتوانیم پس از تائیدییه از مقامات ذی صلاح ، به جمع بندی نهایی برسیم تا با همکاری سازمان لیگ و تیم ها قرارداد ببندیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: همه رفتارها و اقداماتی که انجام می شود باید گزارش و مکتوب به فیفا برای تائید ارسال شود.

وی اظهارداشت: امیدوارم تا زمان پایان نیم فصل اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد و در آخر نیم فصل دوم شاید بتوانیم بصورت آفلاین و سال آینده آن چیزی که شایسته است محقق شود تا بتوانیم حلقه گمشده فوتبال را احیا کرده و فشار دوچندانی که بر داوران وارد می شود، برطرف کنیم.

افشاریان بیان کرد: در سطح بازی های اروپایی در یک نیمه مشاهده می کنیم که پنج بار داوران از دستگاه وی ای آر استفاده می کنند که این نشان می دهد که داوران اشتباهاتی دارند و امیدوارم در ایران نیز هرچه زودتر از این دستگاه بهره ببریم تا  کمتر اشتباه کنند و تیم ها نیز متضرر نشوند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمک داور ویدیویی یک پروسه و دارای ساختار اداری و حقوقی است که باید همه ورزشگاه ها داشته باشند.

وی بیان کرد: نصب دستگاه وی ای آر برای همه تیم ها که در لیگ حضور دارند در تمام استادیوم ها در دستور کار است و هر کدام که بتوانند بسترهای لازم از لحاظ فیزیکی و فضای ساختاری را زودتر فراهم کنند، انجام خواهیم داد.

افشاریان که به دعوت هیات فوتبال گناوه برای دیدار پایانی مسابقات لیگ برتر جوانان فوتبال ساحلی کشور به این شهر سفر کرد گفت: ضمن اینکه به داوران این مسابقات خسته نباشید می گویم، برای  اولین بار فوتبال ساحلی را از نزدیک دیدم و  مشاهده کردم که تیم ها برای کسب پیروزی چگونه می جنگند و لذت بردم.

مسابقات گروه دوم لیگ برتر جوانان فوتبال ساحلی کشور به میزبانی بندرگناوه برگزار شد که در پایان تیم های شهدای حیات داوود این شهرستان به همراه فولاد هرمزگان به دور نهایی صعود کردند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/21
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: