برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

تیم بوکس کرمانشاه به مسابقات اردن اعزام می‌شد نتایج بهتری می‌گرفت

قهرمان اسبق تیم ملی بوکس گفت:وزارت ورزش اگر تیم ملی کرمانشاه، مازندران و… را شش ماه در اردو نگه میداشت قطعا نتایج آنها بهتر از این رقم میخورد.  ...

ابراهیم موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با انتقاد از نتایج کسب شده توسط تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: تیم ملی بوکس با ۱۲ ملی پوش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد و متاسفانه حاصل این اعزام تنها دو مدال برنز بود. نتایج در تاریخ بوکس ماندگار شد، نتایجی که تاکنون رقم نخورده بود.

این پیشکسوت ادامه داد: انتقاد من از استکی سرمربی تیم ملی است که در واقع همه کاره فدراسیون و تیم ملی محسوب می شود. او رئیس فدراسیون، سرمربی و همه کاره است. متاسفانه افراد کار بلدی مثل استاد کریمی و همایون امیری فقط مربی هستند و هیچ دخالتی نمی توانند در مسایل فنی کنند، چون استکی به آنها اجازه نمی دهد! حاصل همین تک رای بودن هاست که امروز شاهدیم که چه بلایی سر بوکس ایران آمده است.

وی در ادامه افزود: همه می دانیم که موسوی با هزینه شخصی بیش از چهل روز در کشور تایلند حضور داشت و زیر نظر مربیان خارجی تمرین کرد و حاصل آن تلاش ها و حضور در اردوی انفرادی تایلند هم مدال برنز بود که شاهین کسب کرد. دومین مدال هم که شریفی بدست آورد با یک قرعه بسیار آسانی روبرو شد و تنها با یک برد مدال برنز بدست آورد. وزارت ورزش و جوانان اگر تیم ملی کرمانشاه، مازندران و… را شش ماه در اردو نگه میداشت قطعا نتایج آنها بهتر از این رقم می خورد. البته که بوکسورهای ما مقصر نیستند، کشاورز آنچه که می کارد را درو می کند، این نتایج حاصل تمرینی است که سرمربی تیم ملی به آنها داده است.

وی با اشاره به اینکه استکی مربی بازیکن ساز نیست، گفت: استکی اگر فنی و توانمند بود یک بوکسور به جامعه بوکس معرفی می کرد. پسر استکی بچه با ادبی است اما همه دیدیم که چطور دست پروده خودش در مسابقات شکست خورد. اگر او مربی فنی بود که قطعا پسرش به آن شکل شکست نمی خورد. وقتی فنی نباشید چنین اتفاقاتی رقم می خورد.

قهرمان اسبق تیم ملی بوکس در ادامه گفت: تا زمانی که استکی برای بوکس تصمیم بگیرد اوضاع همین است. خود رای بودن بوکس را به نابودی برده است. ما سال آینده بازیهای آسیایی را در پیش داریم که واقعا نگران آبروی بوکس ایران هستیم.

وی افزود: نتایج اردن شرایط حقیقی بوکس ایران را نشان داد، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای موفقیت این رشته حمایت های خوبی کرد، تیم ملی بوکس هزینه های مالی زیادی برای دیدارهای تدارکاتی و اردوی مشترک داشت، این هزینه ها در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور انجام شده که انصاف نیست که بودجه فدراسیون را به این شکل صرف کنند و در پایان هم ناکامی تلخی رقم خورد. وقت آن رسیده مسولان وزارت ورزش به موضوع بوکس ورود کنند، سجادی یک فرد ورزشی است و به راحتی میتواند شرایط را بررسی کند و بداند که اوضاع چقدر در این فدراسیون بهم ریخته است.

موسوی افزود: استکی در دوران قهرمانی هیچی نداشت، حالا هم نشان داد در بحث مربیگری هم هیچی برای ارائه ندارد. ما در ورزش بزرگانی مثل بنا را داریم که اسم و رسمشان در دنیا مطرح است، اما پس از کسب عدم نتیجه استعفا می دهد، استکی که انگشت کوچک بنا هم نمی شود و اصلا به هیچ عنوان قابل مقایسه با بنا نیست، اما بخاطر انتخابات و رای گیری ها و مسایل پشت پرده سرمربی شد و حالا هم نتیجه نگرفته و مثل همیشه می خواهد ضعف خود را به گردن داوران بیندازد.

این پیشکسوت در پایان گفت: ما در بوکس استعادهای فراوانی در مربیگری داریم، مربیان سرشناس و مطرح که امثال سرمربی تیم ملی سال ها باید پای کلاس آنها بنشینند و از آنها یاد بگیرند اما همه را دوستان فراری داده اند. استکی به دنبال نمایش است تا دیده شود. بدون شک به زودی در رسانه ها همه شکست تیم ملی و ضعف فنی خود را به گردن ناداوری خواهد انداخت.

منبع: مهر
تاریخ: 1401/8/24
موضوع: رزمی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: