برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش فدراسیون جهانی در مورد غیبت ۸ ساله هندبال ایران در مسابقات جهانی

فدراسیون جهانی هندبال در گزارشی به حضور هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان بعد از ۸ سال غیبت پرداخته است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی هندبال در گزارشی به حضور هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان بعد از ۸ سال غیبت پرداخته و در مورد نحوه کسب این سهمیه بعد از سه دوره غیبت توضیحاتی داده است. ایران در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار در مسابقات قهرمانی مردان جهان حضور یافت. آنها پس از پیروزی در دو بازی مقابل شیلی و عربستان از مجموع هفت بازی خود در قطر در رده بیست و یکم قرار گرفتند. حالا تیم ملی ایران پس از ۸ سال وقفه (غیبت در سه دوره) به عرصه جهانی بازمی گردد. تیم ملی ایران پس از کسب مقام چهارم در مسابقات قهرمانی مردان آسیا عربستان بلیت مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد ۲۰۲۳ را رزرو کرد.

هندبالیست های ایرانی در قهرمانی آسیا با پیروزی های سخت مقابل عراق و کویت به نیمه نهایی آسیا صعود کردند. آنها هرچند در نیمه نهایی مقابل قطر و در دیدار رده بندی برابر عربستان شکست خوردند و موفق به کسب مدال نشدند اما راهیابی به مسابقات قهرمانی مردان جهان موفقیت بزرگی برای آنها بود.

این مسابقات با هدایت مربی اسپانیایی مانوئل مونتویا فرناندز بود اما او پس از قهرمانی آسیا هدایت تیم ملی را رها کرد. بعد از او وسلین وویوویچ مونته نگرویی هدایت تیم ملی ایران را تا مسابقات قهرمانی جهان به عهده گرفت. او در دوران بازی خود قهرمان المپیک ۱۹۸۴ و قهرمانی جهان ۱۹۸۶ را در کارنامه دارد و هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی از تجربه زیادی برخوردار است.

ویوویچ در سال ۲۰۱۷ تیم مردان اسلوونی را به مقام سوم مسابقات قهرمانی جهان رساند. هرچند کسب این نتیجه با تیم ملی ایران که در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان با اسپانیا، مونته نگرو و شیلی همگروه است، به سختی امکان پذیر خواهد بود، اما وویوویچ در آستانه این مسابقات خوشبین است.

سرمربی تیم ملی ایران در این باره گفت: در گروه مقدماتی با حریفان واقعا قدرتمندی روبرو می شویم، اما ما تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار می گیریم. ما مرعوب هیچ حریفی نخواهیم شد و تمام تلاش خود را در برابر آنها انجام خواهیم داد.

قطعا دیدار تیم ملی ایران مقابل مونته نگرو برای ویوویچ ویژه خواهد بود. او اعتراف می کند که این یک تجربه ناراحت کننده خواهد بود اما گفت: فراموش نکنیم که این دیدار فقط یک رویداد ورزشی است.

هر چند صعود تیم ملی از گروهش آسان نخواهد بود، اما ویوویچ معتقد است این هدف کاملاً واقع بینانه است. ویوویچ دراین باره گفت: این یک ماموریت سخت خواهد بود، اما مطمئناً غیرممکن نیست.

تیم ملی هندبال ایران در حالی برای این مسابقات آماده می شود که بسیاری از بازیکنان تیم ملی هنوز در لیگ داخلی خود بازی می کنند. همچنین لژیونرهایی مانند علیرضا موسوی (بازیکن خط زن استوا بخارست رومانی) یا پویا نوروزی نژاد (بازیکن تیم هاگن آلمان) نیز در لیگ های خود مشغول هستند.

از طرفی سجاد استکی، مدافع ۳۲ ساله که اکنون در تیم باکائو رومانی بازی می کند، در اوایل سال ۲۰۲۲ از تیم ملی ایران خداحافظی کرده است. سعید حیدری راد نیز دروازه بان دینامو بخارست رومانی است که البته تابعیت رومانی گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1401/8/29
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: