برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنجاه روز بعد از تغییرات مدیریتی

چه کسی پاسخگوی بحران مالی استقلال است؟

در شرایطی که وزارت ورزش یا هدف بهبود شرایط استقلال دست به تغییرات مدیریتی زد، درباره وضعیت قرمز این روزهای آبی ها سکوت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، در طی سالهای گذشته به حدی پیرامون 2 باشگاه بزرگ پایتخت اتفاقات عجیب و باورنکردنی رخ داده که می توان از آنها یک سریال تلویزیونی تهیه کرد. آخرین نمونه قابل ذکر نیز در زمان قبول مسئولیت مدیرعامل جدید باشگاه استقلال بوده است؛ جایی که علی فتح الله زاده مدعی است به او اعلام شده 300 میلیارد تومان وجه نقد در حساب باشگاه موجود است ولی زمانی که مدیر جدید آبی ها روانه ساختمان باشگاه شده، با حساب خالی مواجه می شود.

استقلال به مانند پرسپولیس، بیشتر ایام خود را در مشکلات مالی سپری کرده است. اما مقطع کنونی، شاید یکی از حساس ترین و بغرنج ترین دوره هایی باشد که آبی ها باید با آن روبرو شوند. پرونده های سنگین مالی که پیش روی مدیران این باشگاه است و باید در سریعترین زمان ممکن، تسویه شوند تا مشکلات بیشتری دامن باشگاه را نگیرد.

استقلال باید 1 میلیون و 600 هزار دلار بابت پرونده استراماچونی پرداخت کند. 300 هزار دلار هم استقلال باید برای لئاندرو پادوانی و هروویه میلیچ هزینه کند تا دیگر به این دو بازیکن بدهی نداشته باشد. این وسط گویا گابریل پین مربی فصل گذشته استقلال هم شاکی جدید آبی هاست. همکار ایتالیایی فرهاد مجیدی، بعد از تسویه حساب با استقلال حالا پاداش 50 هزار دلاری قهرمانی خود را طلب کرده و ماجرا را به فیفا کشانده است.

علاوه بر این، بخش اعظمی از دستمزد اعضای تیم پرداخت نشده و صدای بازیکنان استقلال نیز درآمده است. پرداختی باشگاه به بازیکنان از 5 تا 18 درصد است. آبی ها تا اینجای فصل باید حدود 40 درصد از دستمزد بازیکنان را پرداخت می کردند که موفق به انجام این کار نشده اند. فتح الله زاده در صحبت هایی که با بازیکنان داشته، به آنها قول داده که تا پیش از دربی، مجموع پرداختی ها را به 40 درصد برساند.

تمام اینها در شرایطی است که وزارت ورزش با هدف بهبود شرایط استقلال و رفع مشکلات مالی، تصمیم به انجام تغییرات در این باشگاه گرفت و دوران مدیریت جدید فتح الله زاده در این باشگاه، امروز وارد پنجاهمین روز خود شده است اما نه تنها هیچ کدام از مشکلات مالی آبی ها حل نشده، بلکه مدیرعامل استقلال تنها با حضور در برنامه های تلویزیونی، از مشکلات سنگین مالی باشگاه گلایه کرده و عملا آبی ها نسبت به 50 روز پیش و زمان حضور مصطفی آجورلو، شاهد تغییرات مثبتی نبوده اند.

وزارت ورزش که به عنوان متولی باشگاه استقلال شناخته می شود، در سال های اخیر بارها و بارها نسبت به تغییرات روی صندلی ریاست این باشگاه (و حتی پرسپولیس) اقدام کرده، اما عملا هیچ عایدی و حرکت مثبتی در 2 باشگاه بزرگ پایتخت، چه از لحاظ زیر ساختی و چه از حل مشکلات مالی و پرداخت به موقع دستمزد بازیکنان و مربیان دیده نشده است.

نکته بعدی اینکه استقلال که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به شمار می رود، برای دستیابی به مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد، باید تا مدت زمان مشخصی، اقدام به پرداخت مطالبات خود کنند و با آپلود مدارک و ارسال آن برای کنفدراسیون فوتبال آسیا، بتواند در نسخه جدید لیگ قهرمانان نماینده ایران باشد که با وضعیت موجود، قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد.

اتفاقی که در باشگاه استقلال رخ داد و در هیاهوی جام جهانی گم شد نیز مایه تأسف است. آبی ها به دلیل مشکلات مالی قادر به برپایی اردوی خارج از کشور نبودند و حتی دعوت رسمی به حضور در تورنمنت چهار جانبه امارات را به همین دلیل رد کردند اما مسائل دیگری برای دادن آدرس غلط در این خصوص مطرح شد. سرمربی پرتغالی آبی ها که امیدوار بود از تعطیلات لیگ برتر استفاده کرده و یک کمپ خارج از کشور را برای تیمش برپا کند، به دلیل مشکلات مالی باید در همین تهران تیمش را برای دربی پایتخت آماده کند.

وزارت ورزش که تصمیم گیرنده اصلی درخصوص چینش نفرات تشکیل دهنده هیئت مدیره و فرد مدیرعامل است، در 50 روز گذشته که علی فتح الله زاده بارها و بارها درباره کوهی از مشکلات مالی استقلال صحبت کرده، گزینه سکوت را انتخاب کرده است. شرایطی که برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر هر روز قرمزتر می شود و با وضعیت کنونی، بعید به نظر می رسد که روزهای روشنی در انتظار ریکاردو ساپینتو و تیمش باشد.

نقل و انتقالات زمستانی در پیش است و با عدم پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی، میلیچ و پادوانی، قطعا پنجره آبی ها بسته خواهد شد. استقلال برای اینکه بتواند مجوز حرفه ای جهت شرکت در این پیکارها را اخذ کند، مسیر سختی را در پیش دارد. علاوه بر این، مشکل بزرگ پرداخت رضایت نامه سانتاکلارا و احتمال بازگشت محمد محبی به فوتبال پرتغال نیز این تیم را تهدید می کند. باید دید وزارت ورزش که مسئول شماره یک وضعیت موجود است و با هدف بهبود شرایط دست به تغییرات در مدیریت باشگاه زده، چه فکری به حال این باشگاه بزرگ کشور خواهد کرد. باشگاهی که آژیر قرمز آن خیلی وقت است به صدا در آمده است.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/9/13
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: