برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشکاران اوکراینی: در المپیک با روس‌ها رقابت نخواهیم کرد

ورزشکاران اوکراینی مصمم هستند در صورت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک با نماینده های این کشورها رقابت نکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، اولها سالادوخا، ژان بلنیوک و استانیسلاو هورونا، دارندگان مدال المپیک در تاریخ اوکراین به توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک نامه نوشتند که ورزشکاران روسیه و بلاروس باید از حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ محروم شوند.

توماس باخ که در المپیک ۱۹۷۶ برای آلمان در رشته شمشیربازی حضور داشت و بیش تر به خاطر ۱۰ سال حضورش در مسند ریاست کمیته بین المللی المپیک شناخته می شود، می گوید که اجازه دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی برای رقابت به عنوان ورزشکار بی طرف در پاریس به صلح بیش تر کمک می کند. 

اولها سالادوخا، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن که اکنون در پارلمان اوکراین خدمت می کند، می گوید که از اظهارات باخ  بسیار عصبانی است. او در این زمینه گفت: هیچ امکانی نباید وجود داشته باشد که ورزشکاران روس یا بلاروس بتوانند در المپیک شرکت کنند. وقتی شکنجه، قتل، تجاوز جنسی  که الان به صورت روزانه در اوکراین اتفاق می افتد وجود دارد، نباید این صحبت را کرد.

از آغاز جنگ، بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار اوکراینی برای دفاع از کشور به جبهه جنگ رفتند و بیش از ۲۰۰ ورزشکار در حال حاضر جان خود را از دست دادند.  

سالادوخا می گوید که با نمایندگان بیش از ۲۵ کشور، از جمله فرانسه میزبان المپیک ۲۰۲۴، درباره ارائه یک جبهه متحد علیه باخ و کمیته بین المللی المپیک مذاکره کرده است.

باخ هفته گذشته گفت: ما می توانیم از دیدگاه انسانی واکنش های آن ها را درک کنیم، ما در رنج آن ها شریک هستیم.

ژان بلنیوک، قهرمان المپیک توکیو در کشتی فرنگی می گوید اگر در قرعه کشی احتمال رویارویی با کشتی گیر روسی یا بلاروسی وجود داشته باشد بعید است ورزشکاران اوکراینی در رقابت حاضر شوند. او در این زمینه گفت: برای من غیرممکن است تصور کنم ورزشکاری از ما با ورزشکاری از روسیه دست بدهد وقتی ارتش روسیه مردم اوکراین و غیرنظامیان را می کشد و خاک ما را می گیرد. به همین دلیل است که فکر می کنم هیچ کس از تیم ملی ما نمی تواند با این افراد رقابت کند.

استانیسلاو هورونا، قهرمان ۳۳ ساله کاراته اروپا  که دو سال پیش مدال برنز المپیک توکیو را به دست آورد نیز حمایت خود را از این جنبش نشان داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1401/11/30
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: