برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
در گفتگو با مهر مطرح شد

تشریح وضعیت حامد حدادی توسط پزشک معالج/ حضور در جام‌جهانی شاید!

پزشک متخصص حامد حدادی که در ایران روند درمان و فیزیوتراپی وی را زیر نظر دارد با تاکید بر اینکه پروسه درمان خیلی عالی پیش می رود در مورد زمان ...

دکتر مجید صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه جراحی انجام شده بر روی حامد حدادی و نتیجه آن هم بسیاری عالی بوده است، گفت: شرایط این بازیکن نشان می دهد که مراحل درمان تا به امروز خیلی خوب پیش رفته است. وضعیت امروز او هم به گونه ای است که از ساپورت مخصوص استفاده می کند و چند روزی است که در ایران کار درمانی فیزیوتراپی را آغاز کرده است تا به تدریج وضعیت نرمال پا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این مرحله از درمان تقریبا چهار هفته زمان می برد، البته همزمان تمرینات تخصصی مچ پا هم انجام می شود. بعد از آن به مدت چهار هفته باید تمرینات عمومی روی پای آسیب دیده انجام شود.

این پزشک که در ایران روند درمان و فیزیوتراپی حامد حدادی را زیر نظر دارد در مورد اینکه «کاپیتان تیم ملی بسکتبال چه زمانی می تواند دویدن را آغاز کرده و به طور کامل به تمرینات گروهی و توپی بازگردد؟»، تصریح کرد: برای این کار کمی فرصت لازم است. نمی توان به صورت عددی حساب و کتاب دقیقی در این مورد داشت. مهم این است که همه شرایط حدادی خوب است و روند کار هم تا به امروز عالی پیش رفته اسا. حامد هم قدم به قدم در حال پیشروی است.

صادقی در عین حال تاکید کرد: حدادی به دلیل پارگی آشیل پا دچار آسیب دیدگی شد. در این نوع مصدومیت، حداقل ۵ ماه زمان لازم است تا ورزشکار پس از جراحی بتواند به شرایط لازم برای تمرین بازگردد. الان حدود دو ماه از جراحی حدادی می گذرد. بنابراین سه ماه دیگر زمان نیاز است تا او بتواند به طور کامل به تمرین بازگردد. البته این بازگشت اینگونه است که باید تمرین اختصاصی داشته باشد.

پزشک معالج حامد حدادی در ایران در پاسخ به این پرسش که «با این روند و فاصله ۶ ماهه تا جام جهانی، فکر می کنید حامد حدادی شرایط همراهی تیم ملی در این رویداد را داشته باشد؟»، گفت: از الان نمی توان در این مورد نظر قطعی داشت اما مسلم است که کار سختی در پیش داریم. نمی توان قول صد در صد که حامد حتما برای جام جهانی به شرایط لازم برای حضور در ترکیب تیم ملی می رسد اما قطعا تلاش من و خودِ این بازیکن رسیدن به این نتیجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حدادی دو ماه پیش در جریان همراهی تیم سیچوآن در رقابت های باشگاهی چین از ناحیه آشیل پای راست مصدوم و بعد از آن تحت عمل جراحی قرار گرفت. او سه هفته پیش از روی ویلچر بلند شد و دو هفته بعد از آن هم تمرینات خود را به صورت سبک در چین آغاز کرد.

حدادی طی روزهای اخیر به ایران بازگشته و در حال پیگیری روند درمان خود در تهران است.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال به خاطر آسیب دیدگی و جراحی نتوانست تیمش را در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی همراهی کند اما جامعه بسکتبال امیدوار است او به شرایط لازم برای حضور در جام جهانی و همچنین بازی های آسیایی برسد. جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال شهریورماه به میزبانی مشترک ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می شود. بازی های آسیایی هم اول تا شانزدهم مهرماه در هانگژو برگزار می شود.

منبع: مهر
تاریخ: 1401/12/22
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: