برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

محتشمی در گفتگو با مهر:برکناری‌ام زشت‌ترین نوع رفتار بود/ سعیدلو در جلسه گفت حمایتت می‌کنیم!

رئیس پیشین فدراسیون ژیمناستیک با انتقاد از نوع برکناری‌اش از سوی رئیس سازمان تربیت بدنی،گفت: این نوع برکناری زشت‌ترین رفتار و بدور از اخلاق انسانی و اسلامی بود.

احمد محتشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: شنبه شب گذشته در جلسه بررسی عملکرد فدراسیون ژیمناستیک گزارشی را از نتایج تیم ملی به سجادی معاون سازمان ارائه کردم. به هیچ عنوان صحبتی از برکناری من پیش نیامد و فردای آن روز خبر برکناری‌ام را از رسانه‌ها شنیدم!

وی افزود: مدتی پیش زمان مدیریت چهارساله‌ام در فدراسیون تمام شده بود و خودم از سعیدلو خواسته بودم از این فدراسیون بروم اما وی از من حمایت کرد. با این وضعیت به نظرم رفتارهای رئیس و معاون سازمان تربیت بدنی نسبت به این مسئله منطقی نبود. باید این مسئله را که نمی خواهند من در این فدراسیون باشم در آن جلسه می گفتند.

رئیس پیشین فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه این نوع رفتار به هیچ عنوان زیبنده نیست، تاکید کرد: این نوع برکناری زشت‌ترین رفتار و دور از اخلاق انسانی و حتی اسلامی بود. من از آقای سعیدلو انتظار چنین برخوردی نداشتم، حتی اگر عملکرد مثبتی هم در این چهار سال نداشتم نباید این گونه با من برخورد می شد.

وی ادامه داد: در ژیمناستیک شاخه‌های مختلفی داریم. ایروبیک، ترامپولین، آکروژیم و هنری و ریتمیک. اما مسئولان ورزش تنها به مدال تیمی هنری نگاه می کنند. این نگاه تک بعدی در شرایطی است که ژیمناست کاران ما نسبت به دوحه پیشرفت خوبی کرده بودند و تنها عدم کسب مدال در بخش تیمی یا انفرادی نمی تواند دلیل محکمی بر برکناری باشد.

محتشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که "چرا در جلسه تودیع خود شرکت نکردید؟"، گفت: در این چند روز کسی به من زنگ نزده است. من هیچ اطلاعی از این جلسه نداشتم و خبر آن را در رسانه‌ها خواندم. در این مدت حتی یک تشکر خشک و خالی هم از من نکردند!

وی در تشریح عملکرد چهارساله گذشته خود تصریح کرد: هر کدام از کارهایی که در این مدت انجام شده اگر رئیس دیگری انجام می داد از او تقدیر می کردند. در سه سال و نیم گذشته 20 سالن در این رشته ساخته شده است. 25 ست کامل اسباب ژیمناستیک هنری وارد کشور شده یعنی به اندازه تمام استان‌ها. این در حالی است که قبلا در کل سال، سه ست وارد ایران می شد و هر کدام از 6 اسباب آن به یک استان می رفت اما من به هر استان یک ست کامل دادم.

وی ادامه داد: در ابتدای ورودم تنها 10 داور بین المللی در ژیمناستیک فعالیت می کرد اما الان بیش از 100 داور در رشته‌های مختلف ژیمناستیک در عرصه بین المللی فعال هستند. در کنار آن رنکینگ ایران در جهان سی و هشتم شده و در آسیا هشتم شده، مدالهای مختلفی در سطح آسیا و حتی جام‌های جهانی کسب کرده‌ایم. در حالیکه قبل از آن حتی یک مدال هم نداشتیم.

رئیس پیشین فدراسیون ژیمناستیک خاطرنشان کرد: هیچ زمانی ژیمناستیک تا این حد موفق نبوده است. ایروبیک ایران در این سال‌ها زنده شد و فعالیت کرد و این روزها در جهان حرفی برای گفتن دارد. این مسئله کار بزرگی است. ترامپولین ایران در رقابت‌های یونان موفق ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه من به عنوان استاد دانشگاه هیچ پول و حقوقی از فدراسیون در این سالها نگرفتم، گفت: در حضور تمام کشورهای عربی موفق شدم کرسی غرب آسیا را بگیرم. کسب این کرسی در میان 11 کشور عربی سخت بود. متاسف می شوم وقتی می‌بینم وارد کشورهای دیگر می‌شویم به عنوان نماینده ژیمناستیک ایران با عزت و احترام با ما برخورد می شود اما با ورودمان به ایران هنوز از پلکان هواپیما پائین نیامده مورد بی مهری و انتقاد قرار می‌گیریم.

محتشمی خاطرنشان کرد: در این سالها تلاش کردم تا فدراسیون عدالت محور باشد و با همین رویکرد هم ژیمناستیک ایران را در دنیا مطرح کردم. من به منتقدین راه ندادم تا مانند گذشته در فدراسیون هر کاری انجام دهند. مگر آنها کجای ژیمناستیک بوده اند. می خواستند به سفر های مختلف بروند اما با این رویکرد که هر فردی که شاگرد دارد یا استان موفقی است باید به رقابت‌های برون مرزی برود برای اجرای عدالت تلاش کردم.

وی با آرزوی موفقیت برای درویش زاده به عنوان سرپرست این فدراسیون در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که چه نظری برای پیشرفت این رشته دارید، گفت: با این نوع برخورد که در رسانه‌ها می شنوی که به دلیل مدیریت ضعیف و ناکارآمد برکنار شده‌ای دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند.

روز یکشنبه پنجم دی ماه با حکم سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی احمد محتشمی از سمت خود برکنار و جعفر درویش زاده به سرپرستی این فدراسیون منصوب شد. ریاست چهارساله محتشمی شهریورماه سال جاری به اتمام رسیده بود.


تاریخ: 1389/10/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: