برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وداع احساسی ریکلمه با دنیای فوتبال

ستاره سابق تیم ملی آرژانتین در جریان بازی خداحافظی اش از فوتبال از دیگو مارادونا و لیونل مسی یاد کرد و گفت فوتبال همه چیز به او داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از TYC، خوان رومن ریکلمه، ستاره سابق بوکاجونیورز، در بازی خداحافظی خود در ورزشگاه لابومبونرا سخنرانی پراحساسی داشت. او به مرور دوران فوتبالش پرداخت، از مربیانی که داشت تشکر کرد و همچنین به دیگو آرماندو مارادونا و لیونل مسی اشاره کرد: «وقتی سال ۱۹۹۶ به باشگاه بوکا آمدم، به رویای بزرگ خود دست یافتم. دوست داشتم مثل بتو مارسیکو، مارادونا و مانتکا مارتینز باشم. امروز به پایان فوتبالم رسیده و خوشحالم که روزهای خوب زیادی در تیم داشتم.»

او درباره مربیانی که نقش پررنگی در دوران فوتبالش داشتند، گفت: «خوزه پکرمن، آلفیو باسیله و کارلوس بیانکی مهم ترین مربیانی بودند که در دوران فوتبالم داشتم و باید از آنها تشکر ویژه کنم.»

ریکلمه با اشاره به لیونل مسی گفت: «خوش شانس بودم که بازی لیونل مسی را از نزدیک دیدم و خوش شانس بودم که با او بازی کردم. نمی دانم او بزرگ تر از مارادونا است یا نه اما هر دوی آنها ستاره های بزرگی اند که تا به حال دیده ام. خیلی خوب بود که مسی در بازی خداحافظی من اینجا بود. می دانم او باید به مرخصی برود. از خانواده اش معذرت می خواهم که مجبور شد چند روز بیشتر در آرژانتین بماند. من مسی را خیلی دوست دارم.»

او در پایان سخنانش نتوانست احساساتش را پنهان کند و افزود: «از کودکی آرزو داشتم فوتبالیست شوم. شور و شوق زیادی از سوی هواداران فوتبال در این سال ها حس کردم. فوتبال خیلی چیزها به من داده است. من با فوتبال می میرم. سال ۱۹۹۶ وارد بوکاجونیورز شدم و خوش شانس بودم که وارد یک فیلم زیبا شدم که زیباترین فیلم زندگی من بود. وقتی کوچک بودم آرزو داشتم فوتبالیست باشم.»

ریکلمه ۵۱ بار برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفت و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم بازی مسی بود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1402/4/5
موضوع: ورزش جهان
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: