برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

احتمال حذف ایران از انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا

ورزش. وزنه برداری. ایران
تهران - دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از احتمال حذف ایران در انتخابات آتی این کنفدراسیون خبر داد.

علی مرادی افزود : فدراسیون وزنه برداری ایران به همراه چند فدراسیون ضعیف آسیا مانند افغانستان هنوز حق عضویت سالانه خود را به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا پرداخت نکرده‌اند که این امر می‌تواند به حدف آنان در انتخابات این کنفدراسیون منجر شود.

وی به ماده ‪ ۱۷‬کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اشاره کرد و گفت : کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بر اساس این ماده می‌تواند کشورهایی که حق عضویت سالانه خود را پرداخت نکرده‌اند را از حضور در رقابت‌های مختلف، اجلاس‌ها و انتخابات این قاره حذف کند.

مرادی با بیان اینکه فدراسیون وزنه برداری ایران دو سال است حق عضویت خود را پرداخت نکرده است، افزود : هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در جلسه فوق‌العاده خود درباره وضعیت فدراسیون‌هایی که حق عضویت خود را پرداخت نکرده اند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت : به هنگام برگزاری رقابت‌های وزنه برداری بازیهای آسیایی گوانگجو چین به طور شفاهی موضوع پرداخت حق عضویت ایران به کنفدراسیون را به کوروش باقری سرمربی این تیم تذکر دادم اما تاکنون فدراسیون وزنه برداری ایران هیچ مبلغی را در این زمینه پرداخت نکرده است.

وی درباره تعلل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا درخصوص معرفی داوران ایرانی برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو چین گفت:نماینده ایران دراجلاس این کنفدراسیون که پنج ماه قبل از آغاز این بازیها درتاشکند ازبکستان برگزار شد،انصراف خود و داوران کشورمان را به صورت کتبی اعلام کرد.

مرادی با بیان اینکه اسناد و مدارک اجلاس فوق در دبیرخانه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا موجود است، تصریح کرد: سایر کشورها در اجلاس تاشکند، اسامی داوران خود را معرفی کردند به طوری که نماینده ایران نیز می‌توانست داوران مدنظر این فدراسیون را اعلام کند.

وی باانتقاد از اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اقدام مهمی را در طول ‪ ۱۲‬سال گذشته برای کشورمان انجام نداده است، گفت : متاسفانه برخی افراد فراموش کرده اندکه باحمایت چه کسی، وارد تشکیلات این کنفدراسیون شده اند.

مرادی خاطر نشان کرد : پیش از این قرار بود،رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در سال ‪ ۲۰۱۱‬در رژیم صهیونیستی اسرائیل برگزار شود اما با رایزنی‌های کنفدراسیون وزنه برداری آسیا این پیکارها به مالزی منتقل شد.

وی ادامه داد:با رایزنی‌های کنفدراسیون وزنه برداری آسیا،مسوولیت کمیته دادرسی (انضباطی) فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری از شخصی اسرائیلی به یک فرد ترک تبار تغییر یافت تا در آینده مشکلی برای کشورمان به وجود نیاید.

مرادی با بیان اینکه دبیرکلی، جایگاه مهمی درکنفدراسیون وزنه برداری آسیاست، گفت: تداوم این کرسی به نفع وزنه برداری ایران است اما مسوولان فدراسیون وزنه برداری قصد دارند در انتخابات اعضای هیات رییسه شرکت کنند.

وی با اظهار گلایه از معرفی نشدن خود به عنوان یکی از چهار عضو ایران در انتخابات آتی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا افزود: هنوز فدراسیون وزنه برداری پاسخ منطقی و قانع‌کننده ای در این زمینه ارایه نکرده است.

رییس سابق فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه،حداقل ‪ ۲۰‬درصد آرای شرکت کنندگان در مجمع را به دست آورده است، اظهار داشت : در انتخابات ریاست و دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا شرکت خواهم کرد تا بتوانم از جایگاه کشورم در این کنفدراسیون دفاع کنم.

انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اوایل اسفندماه امسال درتاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد تا رییس، دبیرکل، اعضای هیات رییسه و اعضای کمیته‌های اجرایی و فنی جدید این کنفدراسیون برگزیده شوند.


تاریخ: 1389/10/15
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: