برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

واکنش سرمربی بسکتبال زنان ایران به نیامدن بازیکن ایرانی-آمریکایی به تیم ملی

سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: برای حضور بازیکن دورگه در تیم ملی تلاش کردیم اما به دلایل مختلفی این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسنا، مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا از ۲۲ مرداد به میزبانی تایلند برگزار می شود. تیم ایران که برای دومین بار در این رویداد شرکت می کند با تیم های مغولستان، مالزی و اندونزی همگروه است و در اولین مسابقه خود به مصاف مالزی می رود. در پایان این رقابت ها قهرمان به دسته اول آسیا صعود می کند.

النی کاپوچیانی، سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان ایران، درباره شرایط آمادگی تیم قبل از حضور در این رقابت ها بیان کرد: از زمانی که اینجا آمده ام تیم پیشرفت خوبی داشته است و بازی های خوبی در اردوی تدارکاتی اردن داشتیم. اگر ویدیویی از روز اول را با اکنون که نزدیک مسابقات هستیم، تهیه کنید می بینید که چقدر تیم پیشرفت داشته است. بازیکنان در گذشته بازی های دوستانه زیادی نداشتند و باید به آنها کمک کنیم این اطلاعات را درک کنند.

او در پاسخ به این سوال که در  اردوی تدارکاتی اردن اصلی ترین نقطه ضعف تیم ملی را در چه دید، گفت: ضعف ما در دفاع بود و بعد از این اردو سعی کردیم این ضعف را پوشش بدهیم. در فاز حمله هم باید روی حمله به سمت سبد تمرکز کنیم.

النی درباره اینکه تیم ایران قرار است برای اولین بار در جام ویلیام جونز شرکت کند، بیان کرد: کار من این است که باعث شوم تیم و بازیکتان بهتر کار کنند. تیم های حاضر در ویلیام جونز قوی اند و مهارت بالایی دارند. می خواهم بازیکنانمان را تست کنم که ببینم تحت فشار فیزیکی و ذهنی چه عملکردی دارند. در این تورنمنت اصلا روی نتیجه تمرکز نمی کنم و مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد چگونگی اجرای تاکتیک ها و استراتژی هاست.

او در پاسخ به این سوال که تیم زنان ایران برای اولین بار با یک سرمربی خارجی به مسابقات رسمی اعزام می شود و این موضوع مسئولینش را بیشتر نمی کند، گفت: قطعا برایم خیلی مهم است و چالش سختی خواهد بود. افتخار می کنم اینجا هستم و بازیکنان را هدایت می کنم. تا وقتی اینجا هستم ایرانی خواهم بود و در هر تورنمنتی که شرکت می کنم بسکتبال ایران را به نمایش می گذارم. سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

النی خطاب به مردم ایران گفت: ما جنگجو هستیم، اصلا تسلیم نمی شویم و تا لحظه آخر می جنگیم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه قرار بود بازیکن ایرانی-آمریکایی به تیم اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد، بیان کرد: به همراه آقای داوری، رئیس فدراسیون، خیلی سعی کردیم که این کار را انجام بدهیم اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد. آنها بازیکنان خوبی هستند که در سطح بالاتری بازی می کنند. می توانستیم با آنها کیفیت بهتری داشته باشیم اما الان این تیم و بازیکنان را داریم و مطمئنا می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1402/5/11
موضوع: ورزش زنان
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: