برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
برای حضور در بازیهای آسیایی؛

تصمیم درست فدراسیون کاراته/ مصاف دوره‌ای پورشیب و خدابخش

فدراسیون کاراته چهار سهمیه خود برای حضور در بازیهای آسیایی را به کومیته اختصاص داد تا کاتاروها شانس هنرنمایی روی تاتامی بازیهای آسیایی را ...

به گزارش خبرنگار مهر، کاراته در بازی های آسیایی در ۵ وزن کومیته و کاتای انفرادی و تیمی مردان و زنان، در مجموع در ۱۴ بخش برگزار می شود. در این هر کشور مجاز به معرفی هشت کاراته کا در کومیته یا کاتای انفرادی می باشد که به صورت مساوی بین دختران و پسران تقسیم شده است. در چنین شرایطی فدراسیون کاراته در بخش مردان هر چهار سهمیه خود را به کومیته اختصاص داد.

کاتاروهای کشورمان شرایط خوبی داشته و در بین مدعیان آسیایی مدال های با ارزشی در سال های گذشته کسب کرده اند، ولی در این دست رقابت ها مدال طلا تعیین کننده و ملاک رده بندی کشورها محسوب می شود. در چنین شرایطی به نظر می رسد در بخش فنی فدراسیون کاراته، تصمیم درستی گرفته شد. چرا که در آسیا مدعیان کسب مدال طلا در کنار ژاپن، کاراته کاهایی از مالزی، کویت، اندونزی، کره جنوبی و… حضور دارند که شانس نماینده ایران برای رسیدن به فینال را تا حدود زیادی کاهش داده است. در مقابل در بخش کومیته شرایط متفاوت است و راه برای رسیدن به دیدار نهایی هموارتر خواهد بود.

تیم ملی کاراته در بخش مردان با حضور امیر مهدیزاده در وزن ۶۷- کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم برای حضور در بازی های آسیایی انتخاب شده است. به این جمع نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم نیز اضافه خواهد شد. ذبیح الله پورشیب و مهدی خدابخش دو کاراته کای مدعی این وزن هستند که با برگزاری سه دیدار رودرو تکلیف مسافر هانگژو را مشخص خواهند کرد. البته که در همان سه وزن هم بعد از دو دور انتخابی و کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا به ترکیب تیم اعزامی راه پیدا کرده اند.

ژاپنی ها در بخش مردان کاتا را در لیست خود قرار داده و در وزن ۸۴- نماینده ای اعزام نمی کند «محمد الجعفری» قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا را باید جدی ترین رقیب نماینده ایران در بازی ها خواهد بود هر چند نباید از کنار نام هایی چون «دانیار یولداشف» قزاقستانی و «چان وو» چین تایپه ای به سادگی گذشت.

فدراسیون کاراته در بخش بانوان تصمیمی برای اعزام نفرات خود اتخاذ و یا اعلام نکرده، ولی به نظر می رسد در این بخش نیز به همین روش پیش خواهد رفت.

منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/24
موضوع: رزمی
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: