برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

۱۰ دروازه‌بان ارزشمند جهان را بشناسید

آرون رمزدیل از آرسنال به عنوان ارزشمندترین دروازه بان جهان انتخاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت بایبل، مرکز آماری و تحقیقاتی فوتبال CIES، بر اساس تجزیه و تحلیل آماری در فوتبال، ارزشمندترین دروازه بانان جهان را معرفی کرد و بر این اساس ارزش آرون رمزدیل، دروازه بان آرسنال را ۷۹ میلیون یورو (۶۷.۵ میلیون پوند) ارزیابی کرد تا او ارزشمندترین دروازه بان جهان شناخته شود.

رمزدیل سال ۲۰۲۱ وقتی با مبلغ ۳۰ میلیون پوند با توپچی ها قرارداد بست، مورد نقد زیادی قرار گرفت. او به دلیل سقوط با شفیلدیونایتد و بورنموث به دسته پایین تر اغلب به عنوان دروازه بان ناکام شناخته شده بود. این دروازه بان در ادامه خود را به عنوان دروازه بان اول آرسنال و یکی از بهترین دروازه بانان لیگ برتر معرفی کرد.

اکنون دروازه بان آرسنال در صدر فهرست ارزشمندترین دروازه بانان جهان قرار گرفته است.

در رده دوم جان لوئیجی دوناروما از پاری سن ژرمن ایستاده است که ارزشی معادل ۷۵ میلیون یورو (۶۴ میلیون پوند) دارد، در حالی که آلیسون بکر، سنگربان برزیلی لیورپول، با ارزش تخمینی ۶۷ میلیون یورو (۵۷ میلیون پوند) سوم است.

دیگو کاستا از پورتو، که یکی از چندین دروازه بانی بود که در تابستان امسال به منچستریونایتد لینک شده بود، با ۶۵ میلیون یورو چهارمین دروازه بان ارزشمند جهان در پست خود است. ادرسون برنده سه گانه با منچسترسیتی با ارزش ۵۷ میلیون یورو در رده پنجم است. تیبو کورتوا، دروازه بان مصدوم رئال مادرید، با ارزش ۵۲ میلیون یورو و گرگور کوبل از بوروسیا دورتموند با ۴۸ میلیون یورو ششم و هفتم اند.

ارزش یان اوبلاک از اتلتیکومادرید ۴۰ میلیون یورو برآورد شده و آندره اونانا نیز ۳۷ میلیون یورو ارزشگذاری شده است.

الکس مرت که فصل گذشته به ناپولی کمک کرد تا اولین قهرمانی در سری آ را پس از ۳۳ سال به دست آورد، با ارزش ۳۶ میلیون یورو آخرین نفر در فهرست ۱۰ نفر اول رده بندی ارزشمندترین دروازه بانان جهان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1402/8/17
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: