برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یک گزینه شانس قهرمانی است؛

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

در بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال سکان هدایت چهار تیم سپاهان، فولاد، گل گهر و تراکتور را سرمربیان خارجی برعهده دارند که عملکردهای ...

به گزارش خبرنگار مهر، حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی همواره از جمله مسائلی است که منتقدان و حامیان خود را داشته است. در فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در حال حاضر ۴ مربی خارجی در تیم های سپاهان، تراکتور، فولاد و گل گهر حضور دارند که به بررسی عملکرد این مربیان خواهیم پرداخت.

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

مورایس بهترین عملکرد در بین مربیان خارجی

«ژوزه مورایس» سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در این فصل ۱۱ بازی در لیگ برتر انجام داده است که اگر ۴ امتیازی که به دلایل انضباطی از این تیم را در نظر نگیریم توانسته است ۲۸ امتیاز کسب کند. تساوی مقابل نساجی با هدایت سید مهدی رحمتی و شکست مقابل شاگردان مهدی تارتار در تیم ملوان دو دیداری هستند که این سرمربی در آن امتیاز از دست داده است.

شاگردان مورایس مجموعاً ۹ برد، یک تساوی و یک شکست کسب کرده اند و با ۲۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. ضمن اینکه این تیم ۱۰ گل خورده در کارنامه دارد.

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

پاکو خمز مغلوب مدعیان

تیم فوتبال تراکتور با هدایت «پاکو خمز» در این فصل ۱۲ مسابقه در لیگ برتر انجام داده است و ۷ برد و ۵ شکست حاصل کار او بوده است. این مربی اسپانیایی مقابل سپاهان، پرسپولیس، شمس آذر، ذوب آهن و استقلال شکست خورده است و از ۳۶ امتیاز ممکن در لیگ برتر توانسته است ۲۱ امتیاز کسب کند.

۱۶ گل زده، ۱۰ گل خورده و حضور در رده چهارم حاصل کار خمس با تیم تراکتور در فصل بیست و سوم لیگ برتر است.

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

اوزونیدوس ضعیف ترین عملکرد بین خارجی ها

«ماریوس اوزونیدوس» یونانی هدایت تیم فوتبال گل گهر سیرجان را برعهده دارد که در فصل جاری لیگ برتر از ۱۱ بازی ۴ برد، ۵ مساوی و ۲ شکست کسب کرده است تا از ۳۳ امتیاز ممکن توانسته باشد ۱۷ امتیاز به دست بیاورد. شکست های «اوزونیدوس» در این فصل مقابل شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس و «پاکو خمس» در تیم تراکتور بوده است و برابر تیم های پیکان، ملوان، هوادار، استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین با کسب نتیجه تساوی به کار خود پایان داده است.

گل گهر تا اینجای فصل ۱۳ گل زده و ۸ گل خورده در کارنامه دارد.

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

خوان ایگناسیو مارتینز تبی که زود فروکش کرد

«خوان ایگناسیو مارتینز» آخرین سرمربی خارجی است که به لیگ برتر پیوسته و از هفته ششم هدایت تیم فولاد را برعهده گرفت و جانشین علیرضا منصوریان شد. او در این مدت ۸ بازی روی نیمکت تیم خوزستان نشسته است و با ۳ پیروزی، ۴ شکست و یک تساوی از ۲۴ امتیاز ممکن توانسته است ۱۰ امتیاز کسب کند. شاگردان «مارتینز» مقابل شمس آذر، مس رفسنجان، تراکتور و سپاهان تن به شکست داده اند و برابر استقلال تهران متوقف شده اند.

«مارتینز» در دو دیدار نخست خود روی نیمکت فولاد موفق شد دو برتری پیاپی برابر هوادار و استقلال خوزستان کسب کند و نوید بخش روزهای خوش برای هوادار این تیم باشد اما این روند ادامه پیدا نکرد و در شش دیدار بعدی خود فقط یک برد به دست آوردند.

بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ/ کدام ایرانی مقابل آنها ایستاد؟

بهترین مربی ایرانی مقابل سرمربیان خارجی

سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین توانسته است در این فصل با کسب برتری مقابل فولاد و تراکتور و تساوی با گل گهر، از مربیان خارجی لیگ برتر ۷ امتیاز کسب کند و به نوعی به چالشی برای مربیان خارجی لیگ تبدیل شده باشد. شمس آذر در این فصل با کسب ۱۶ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. البته از این تیم ۳ امتیاز به دلیل مسائل انضباطی کسر شده است.

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ملوان هم با برتری مقابل سپاهان و تساوی با گل گهر توانسته است ۴ امتیاز مقابل مربیان خارجی لیگ به دست بیاورد. ملوان هم در حال حاضر با کسب ۱۹ امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر حضور دارد.

منبع: مهر
تاریخ: 1402/9/27
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: