برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رنکینگ جدید باشگاهی اعلام شد/ پرسپولیس اول ایران، چهارم آسیا

طبق اعلام سایت فوتبال دیتابیس، تیم پرسپولیس بهترین جایگاه را در بین تیم های ایرانی در قاره آسیا و رنکینگ جهانی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت «footballdatabase» جدیدترین رنکینگ باشگاهی در فوتبال جهان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم فوتبال پرسپولیس با کسب ۱۵۹۹ امتیاز در مکان چهارم آسیا، ۱۲۹ جهان و اول ایران قرار گرفت.

در این رده بندی تیم استقلال تهران با ۱۵۸۶ امتیاز در مکان پنجم آسیا، ۱۴۱ جهان و دوم ایران ایستاد و سپاهان اصفهان هم با ۱۵۷۳ امتیاز در مکان هفتم آسیا، ۱۵۷ جهان و سوم ایران جای گرفت.

از بین ۳ تیم برتر ایران در رنکینگ جهانی و آسیایی در یک سال گذشته، تنها تیم پرسپولیس در رده جهانی با اُفت مواجه شده و تیم های استقلال تهران و سپاهان روند صعودی را در پیش گرفته اند. همچنین با توجه به اینکه ۴ تیم از قاره آسیا در جام باشگاه های جهان حضور پیدا می کنند و از آنجایی که الهلال عربستان صدرنشین آسیا است، تیم النصر با ۱۶۱۸ امتیاز در مکان دوم آسیا قرار گرفته و در رده جهانی هم در مکان ۱۰۷ است و بیشترین شانس را دارد تا به عنوان سومین تیم آسیا حضور خود را در این مسابقات قطعی کند.

طبق قانون فیفا، قهرمان های دو سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا (الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن)، قهرمان فصل ۲۴- ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان و بهترین تیم رنکینگ باشگاهی آسیا در پایان سال ۲۰۲۳ می توانند در جام باشگاه های جهان حضور یابند که با توجه به امتیازات و بازی های باقی مانده تا پایان سال ۲۰۲۳ بعید است پرسپولیس و استقلال بتوانند خود را به مکان دوم رنکینگ باشگاهی در آسیا برسانند. سپاهان هم که در مرحله حذفی حضور دارد، کار سختی برای حضور در جام باشگاه ها خواهد داشت چراکه شاگردان ژوزه مورایس تنها با قهرمانی در آسیا می توانند جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورند.

لازم به ذکر است که پس از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان، تراکتور تبریز با قرارگیری در رده ۳۳ آسیا به عنوان چهارمین تیم برتر ایران شناخته می شود. در رده بندی جهانی تیم های منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر به ترتیب در رده های اول تا سوم جهان قرار دارند.

رنکینگ جدید باشگاهی اعلام شد/ پرسپولیس اول ایران، چهارم آسیا

منبع: مهر
تاریخ: 1402/9/27
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: