برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
آشنایی با گروه‌های جام ملت‌های آسیا

کانگوروهای سختکوش در کناره‌های خلیج فارس

استرالیا یک سال بعد از درخشش در جام جهانی به دنبال اثبات خود در سطح قاره کهن است.

به گزارش ایسنا، رقابت های گروه دوم جام ملت های آسیا با حضور تیم های استرالیا، هند، سوریه و ازبکستان برگزار می شود

استرالیا

کانگوروهای سختکوش به قطر رسیدند

استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم های ملی فرانسه، دانمارک و تونس همگروه بود و توانست به دور بعد صعود کند ولی در نهایت برابر آرژانتین در دور یک هشتم نهایی شکست خورد و از آن رقابت ها کنار رفت. کمتر کسی از تیم گراهام آرنولد انتظار داشت به عنوان تیم دوم گروه راهی دور حذفی شود ولی این تیم نشان داد در شرایط سخت بهتر عمل می کند.

کانگوروها در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ توانستند در خانه جام قهرمانی را به دست بیاورند و در قطر به دنبال کسب دومین قهرمانی در این رقابت ها خواهند بود.

دروازه بان ۳۱ ساله تیم ملی فوتبال استرالیا در جام های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ حاضر بوده و مهره قابل اتکایی برای کانگوروهاست. رایان یکی از بهترین دروازه بان های چند سال اخیر فوتبال آسیاست.

هدایت تیم ملی فوتبال استرالیا بر عهده گراهام آرنولد است. این مربی از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی استرالیا را بر عهده دارد. او در جام ملت های آسیا در امارات نیز حضور داشت. انتقادهای زیادی از سبک بازی استرالیا با هدایت او شده است و به همین خاطر این مربی تحت فشار قرار گرفته و حتی زمزمه های رفتنش نیز به گوش می رسد. او سه سال قبل از حضور روی نیمکت تیم ملی استرالیا هدایت تیم زیر ۲۳ ساله های این کشور را بر عهده داشت.

تیم ملی استرالیا در یک نگاه

افتخارات: حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی، دوم و سومی جام کنفدراسیون ها، چهار قهرمانی جام ملت های اقیانوسیه و یک قهرمانی جام ملت های آسیا
بهترین گلزن: تیم کیهیل (۵۰ گل)
بیشترین بازی: مارک شوارتزر (۱۰۹ بازی ملی)

سوریه

کانگوروهای سختکوش به قطر رسیدند

سوریه برای هفتمین بار حضور در جام ملت های آسیا را تجربه می کند و در هر شش دوره قبلی از رسیدن به دور حذفی بازمانده است. هدایت تیم ملی فوتبال سوریه را هکتور کوپر کهنه کار بر عهده دارد. کوپر آرژانتینی سرمربی سرشناسی است و سابقه مربیگری در اینتر و والنسیا و تیم های ملی فوتبال مصر و ازبکستان را در کارنامه دارد.

این تیم عربی نیز قبل از جام ملت ها دچار یک شوک شد. عمر السوما قبل از جام ملت های آسیا اقدام به خداحافظی از تیم ملی کرد. او از بهترین و سرشناس ترین مهاجمان تاریخ فوتبال سوریه است. السوما سال ها با پیراهن الاهلی عربستان درخشید و در حال حاضر هم در العربی قطر بازی می کند.

اوج درخشش السوما به حضورش در الاهلی عربستان برمی گردد که توانست در ۲۴۰ بازی ۱۹۳ گل به ثمر برساند و ۳۰ پاس گل هم بدهد. با این حساب باید از عمر الخربین به عنوان ستاره سوری ها در جام ملت ها نام برد که او نیز در خط حمله زهردار است.

تیم ملی سوریه در یک نگاه

افتخارات: -
بهترین گلزن: فراز الخطیب (۳۶ گل)
بیشترین بازی: ماهر السید (۱۰۹ بازی ملی)

هند

هند پنجمین حضورش را در جام ملت های آسیا تجربه می کند و بهترین عملکردش نایب قهرمانی در سال ۱۹۶۴ است. هند با هدایت ایگور استیماچ کروات به دنبال شگفتی سازی در این دوره از رقابت هاست.

ستاره تیم ملی هند سونیل چتری است. او از سال ۲۰۰۵ تا امروز ۱۴۵ بازی برای تیم بزرگسالان هند انجام داده و ۹۳ گل نیز زده است. چتری که در آستانه ۴۰ سالگی است، همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی هند و باشگاه بنگالرو محسوب می شود و به همین زودی ها هم قصد ندارد کفش را بیاویزد و از فوتبال خداحافظی کند.

کانگوروهای سختکوش به قطر رسیدند

تیم ملی هند در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمانی جام ملت های آسیا ۱۹۶۴
بهترین گلزن: سونیل چتری (۹۳ گل)
بیشترین بازی: سونیل چتری (۱۴۵ بازی ملی)

ازبکستان

ترکیبی چشمگیر از بازیکنان باتجربه و جوان باعث شده است ازبکستان یکی از تیم های خوب جام ملت های آسیا باشد. سرکو کاتانچ مربی بسیار باتجربه ای است و تجربه حضور در جام ملت های آسیا را دارد. او سال ۲۰۱۹ عراق را هدایت می کرد.

ازبکستان روحیه شگفت انگیزش را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ایران نشان داد و در حالی که نیمه نخست با دو گل عقب بود توانست بازی را به تساوی بکشاند. ستاره این تیم الدر شاهمرادُف است که در سری آ بازی کرده و مهاجم شناخته شده ای است.

تیم ملی ازبکستان در یک نگاه

افتخارات: -
بهترین گلزن: الدر شاهمرادف (۳۸ گل)
بیشترین بازی: سرور جپاروف (۱۲۸ بازی ملی)

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1402/10/7
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: