برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری:افرادی گرفتار دوپینگ می‌شوند که اطلاعات کافی ندارند

ورزش. داخلی. وزنه برداری
کرمان- سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه افرادی گرفتار دوپینگ می‌شوند که اطلاعات کافی و به روز ندارند،گفت: مشکل دوپینگ در وزنه برداری به عدم اطلاع ورزشکاران مربوط می‌شود.

کوروش باقری روز شنبه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی وزنه برداری در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آگاهی دادن و به روز کردن اطلاعات ورزشکاران و مربیان به ویژه در شهرستانها مهمترین عامل برای جلوگیری از بروز مسئله دوپینگ در وزنه برداران خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین رابطه فدراسیون وزنه برداری با امضای تفاهم نامه ای با فدراسیون پزشکی ورزشی خدمات بسیاری را به وزنه برداران داده است.

باقری اظهار داشت: معتقدم وقتی ورزشکاری بداند که عملش موجب دوپینگ و مثبت اعلام شدن تست او می‌شود، قطعا به دنبال آن نمی‌رود.

وی با تاکید بر داشتن اطلاعات کافی و به روز ورزشکاران با توجه به تغییر حساسیت لابراتوارهای تست دوپینگ در هر سال، خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم دیگر شاهد مواردی در زمینه مثبت اعلام شدن تست دوپینگ در سطح تیم ملی وزنه برداری نباشیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: اگر گفته شده افتخارات به دست آمده در وزنه برداری ایران در چند سال اخیر همراه با انجام دوپینگ بوده است، باید بدانند از سال ‪ ۱۹۸۲‬تاکنون افرادی که در میادین مختلف وزنه برداری مدال می گیرند، تست دوپینگ می‌دهند.

باقری افزود: کسی که بدون سند کسی را متهم به دوپینگ کند، مجرم محسوب می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه نتیجه تست دوپینگ عده‌ای از وزنه برداران مثبت اعلام شد و اگر چه در دوران مربیگری من نبود، اما به خانواده وزنه برداری ایران آسیب وارد کرد. به هر حال برای کنترل دوپینگ باید هر فردی، قبل از عضویت در تیم ملی تست دوپینگ بدهد.

باقری خاطر نشان کرد: از ‪ ۱۴‬وزنه بردار تیم ملی که در اردوی کرمان حضور دارند نیز بلافاصله در برگشت به تهران تست دوپینگ گرفته می‌شود.

وی در رابطه با برنامه آماده‌سازی وزنه برداران گفت: اردوی تیم ملی با حضور چهار وزنه بردار بزرگسال و ‪ ۱۰‬وزنه بردار جوان از روز ‪ ۲۱‬دی ماه گذشته در کرمان آغاز شده و تا هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری افزود: در فروردین ماه سال آینده مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا در چین و همچنین در اوایل تیرماه سال آینده رقابت های قهرمانی جوانان جهان را در کشور مالزی را پیش رو داریم.ضمن اینکه هدف نهایی ما از برگزاری اردوها و مسابقات مختلف، رسیدن به آمادگی نهایی برای مسابقات جهانی پاریس است.

باقری گفت: در اردوی کنونی رکورد زنی وزنه برداران مورد نظر نبود، بلکه بیشتر به رفع ایرادهای تکنیکی و بستن تیم جوانان پرداختیم که نتایج خوبی به دست آمد.

باقری با انتقاد از تبلیغات کم و عدم استقبال رسانه‌ها از تیم ملی وزنه برداری در کرمان برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان گفت: متولیان ورزش استان کرمان نتوانستند از این اردو خوب استفاده کنند و شاید به دلیل بی تجربگی آنها بود.

وی در رابطه با وزنه برداری استان کرمان نیز خاطر نشان کرد: افراد علاقه مندی در وزنه برداری کرمان فعالیت می‌کنند، اما واقعیت آن است که وزنه برداری این استان آن جایگاهی را که باید داشته باشد، ندارد.


تاریخ: 1389/11/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: