برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آغاز بازی‌های زمستانی 2011

ورزش > زمستانی  - هفتمین دوره بازی‌‌های زمستانی آسیایی با شرکت 45 کشور در 11 رشته ورزشی و در 69 ماده در دو شهر آستانه و آلماتی قزاقستان آغاز می‌شود و تا 18 بهمن ادامه دارد

در این بازی‌ها ورزشکاران در رشته‌های اسکی آلپاین، اسکی صحرانوردی، اسکی پرش، اسکی سبک آزاد یا نمایشی، اسکی صحرانوردی و نقشه‌یابی، بیاتلون، اسکیت سرعت، پاتیناژ، اسکیت مسیر کوتاه، هاکی و بندی (هاکی محلی) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در هفتمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی دو رشته محلی نیز با تصویب شورای المپیک قاره کهن به بازی‌های رسمی اضافه شده است. اسکی صحرانوردی با نقشه‌یابی و هاکی محلی، دو رشته ویژه میزبان این رقابت‌ها هستند که به بازی‌های آسیایی زمستانی اضافه شده است و در مجموع 207 مدال در این 69 ماده توزیع می‌شود.

کمیته برگزاری این رقابت‌ها تمبر ویژه‌ای نیز برای این بازی‌ها منتشر کرده است. در یک بلوک این تمبر علاوه بر نشان مخصوص آبی و قرمز بازی‌ها، سه پلنگ که نماد این بازی‌ها هستند در حال انجام سه رشته پرش اسکی، اسکیت و اسکی آلپاین هستند. تمبر ویژه این بازی‌ها چهل و سومین تمبر ویژه ورزشی است که شرکت پست قزاقستان از سال 1994 هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف ورزشی به چاپ می‌رساند.

در این بازی‌ها رشته آلپاین در سه ماده دانهیل (سرعت)، سوپرجی (مارپیچ سرعت) و سوپر کمبینه (ترکیبی مارپیچ سرعت و کوچک) در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود. کاروان اسکی ایران نیز در دو رشته آلپاین و صحرانوردی این بازی‌ها شرکت می‌کند.

تاریخ: 1389/11/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: