برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نصیری نخستین مدال طلای مسابقات دوومیدانی قهرمانی معلولین جهان را کسب کرد

ورزش. جانبازان و معلولین. دوومیدانی
تهران - پیمان نصیری دونده کم توان ذهنی کشورمان نخستین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی دوومیدانی معلولان جهان را کسب کرد.

به گزارش روز شنبه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، در آخرین روز از رقابت‌های دوومیدانی معلولان جهان که به میزبانی نیوزلند برگزار می‌شود ، ورزشکاران کشورمان در ‪ ۳‬رشته با حریفان خود روبرو شدند.

در فینال دوی ‪ ۱۵۰۰‬متر مردان کلاس ‪ T20)‬کم توانان ذهنی) پیمان نصیری با زمان ‪ ۳‬دقیقه و ‪ ۵۷‬ثانیه و ‪ ۱۳‬صدم ثانیه از خط پایان گذشت و نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد.

در پرتاب نیزه کلاس ‪ F13‬نیز سیدعرفان حسینی پرتابگر نابینای کشورمان با پرتابی به میزان ‪ ۶۱‬متر ‪ ۴۸‬سانتی متر با وجود جابه جایی رکورد جهان به میزان ‪ ۲‬متر که در پاراآسیایی گوانگجو توسط خودش ثبت شده بود، مدال نقره این مسابقات را از آن خود کرد.

ژو پنگ کای با ‪ ۶۱‬متر و ‪ ۸۰‬سانتی متر از چین در این رشته قهرمان شد و مدال برنز هم به میلوس از صربستان رسید.

عبدالرضا جوکار نیز هم اکنون در حال رقابت با حریفان است که در پایان پرتاب سوم در رتبه اول قرار دارد و به گفته مربیان امید زیادی به کسب دومین مدال طلای ایران توسط وی نیز وجود دارد.

پیش از این و در روزهای قبل این رقابت‌ها ، جواد حردانی در پرتاب نیزه کلاس ‪ F38‬به مدال نقره رسیده بود. جلال خاکزادیه نیز در پرتاب دیسک نشسته، جواد حردانی در پرتاب دیسک ایستاده کلاس ‪ ,F38‬فرزاد سپهوند در پرتاب دیسک کلاس ‪ ,F44‬احمدرضا کاظمی هم در دوی ‪ ۲۰۰‬متر کلاس ‪ T13)‬کم بینایان) موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران که با ‪ ۱۰‬ورزشکار، عازم رقابت‌های جهانی شده تا کنون موفق به کسب یک نشان طلا، ‪ ۲‬نقره و ‪ ۴‬مدال برنز شده است.

رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولان از دوم تا نهم بهمن ماه در ورزشگاه کویین الیزابت پارک کرایست چرچ نیوزلند برگزار می‌شود.







تاریخ: 1389/11/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: