برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آشنایی با تمرین‌های قدرتی پرورش اندام

«تمرین‌های قدرتی و بدن‌سازی» عنوان کتابی است که به زودی راهی بازار نشر خواهد شد. تمرین‌های قدرتی ارایه شده در این اثر، روشی برای منظم کردن تمرین‌ها برای دستیابی به قدرت و ماهیچه‌های آشکار و مطلوب؛ بدون مواجهه با بیش‌تمرینی و درجا زدن به شمار می‌روند.روبن شاهوردیان، مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب «تمرین‌های قدرتی و بدن‌سازی» که به قلم «تئودور بومپا» و «لورنزو کورناچیا» به رشته تحریر در آمده، از سه بخش اصلی و 14 فصل تشکیل شده است. این اثر مراحل مختلف تمرینی برای پرورش اندام را ارایه کرده که سازگاری ساختاری، حجیم‌سازی، تمرین‌های ترکیبی و قدرت بیشینه، از جمله آنهاست.

وی تصریح کرد: مطالعه فصل نخست این کتاب به مخاطب در درک آناتومی انسان، چرایی و چگونگی اتفاق‌های درون بدن در نبود تمرین کمک می‌کند. همچنین فصل دوم درباره بخش‌های درونی طراحی برنامه و این که چگونه می‌توان حجم، شدت، فاصله‌های استراحت، تعداد، حرکت‌ها و الگوهای فشار تمرینی را برآورد کرد، اطلاعاتی را ارایه می‌کند.

شاهوردیان ادامه داد: مخاطب در فصل سوم با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و شرح اصل‌های تمرینی، قانون‌های پرورش اندام و تمرین‌های قدرتی آشنا می‌شود. در فصل‌های چهارم تا دهم این نوشتار، مخاطب برنامه‌های ارایه شده درباره پرورش اندام‌کاران و ورزشکاران قدرتی، مبتدی، تفریحی و پیشرفته را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: مولفان در فصل یازدهم، با به‌کارگیری روش‌های علمی (الکترومیوگرافی) برای کمک به مخاطب درباره انتخاب موثرترین حرکت‌ها برای کسب حداکثر کارایی، مطالبی را ارایه کرده‌اند. در فصل دوازدهم نیز یک بازنگری درباره دوره‌ای کردن رژیم غذایی ارایه شده است.

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت در پایان گفت: : در فصل سیزدهم مخاطب می‌آموزد که چگونه از تکنیک‌های ارایه شده، از بیش‌تمرینی جلوگیری و بعد از خستگی یا آسیب‌دیدگی، چگونه به حالت اولیه بازگردد. در فصل چهاردهم نیز مولفان با این مطلب اشاره کرده‌اند که چگونه می‌توان بدون استفاده از دارو، تمرین خود را انجام داد.

چاپ نخست کتاب «تمرین‌های قدرتی و بدن‌سازی» اثر مشترک «تئودور بومپا» و «لورنزو کورناچیا» با ترجمه دکتر نعیما خواجوی، جواد صغادی و عنایت اسد‌منش در شمارگان 2200 نسخه و 312 صفحه رحلی به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد.
تاریخ: 1389/11/18
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: