برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رییس کمیته ماساژ فدراسیون آیروبیک : از فعالیت موازی فدراسیونها جلوگیری شود

ورزش. توپی. فوتبال
اصفهان - رییس کمیته ماساژ فدراسیون آمادگی جسمانی ( ایروبیک ) گفت :
فدراسیون‌های پزشکی ورزشی ، همگانی و آمادگی جسمانی در زمینه ماساژ ، فعالیتهای موازی انجام می‌دهند که باید با تقسیم فعالیت‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا ، دکتر بهنام قاسمی روز سه شنبه در آیین راه اندازی اولین شرکت تعاونی پزشکی ورزشی استان اصفهان ، اظهارداشت: فدراسیون آمادگی جسمانی ( ایروبیک) با ارسال نامه‌ای به سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک خواستار تقسیم فعالیت این فدراسیون در زمینه ماساژ شده است.

وی گفت: به طورمثال ،هرسه فدراسیون یاد شده در زمینه آموزش ماساژ کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند و در این راستا یک ناهماهنگی مشاهده می‌شود که به سود ورزش نیست.

رییس کمیته ماساژ فدراسیون آمادگی جسمانی در ادامه با اشاره اینکه ماساژ نقش مهمی در موفقیت یک ورزشکار دارد ، افزود : ماساژ، یک تخصص پیچیده است که هر فردی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد.

وی بااشاره به اینکه ماساژ و روانشاسی با هم ارتباط دارند ، تصریح کرد:
بسیاری از ماساژورهای تیم‌های ورزشی ایران از روانشناسی شناختی ندارند.

دکتر قاسمی گفت:ماساژ جزء جدا نشدنی یک تیم ورزشی است وهرتیمی که ماساژ قبل ، حین و بعد مسابقه را به خوبی انجام دهد، به نتایج خوبی دست می یابیم اما متاسفانه در تیم‌های ورزشی ماساژروهای آموزش دیده و مجرب خیلی کم حضور دارند.

رییس کمیته ماساژ فدراسیون آمادگی جسمانی درباره فعالیت‌های این کمیته نیز گفت: در پنج سال گذشته حدود ‪ ۲‬هزار نفر مرحله اول آموزش ماساژ ورزشی را توسط این فدراسیون فراگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش ماساژ آسیب‌های ورزشی در استان‌های تهران و مشهد برگزار شده است ، گفت: دوه‌های آموزش ماساژ تخصصی رشته‌های توپی ، آبی ، تماسی ، شطرنج و تیراندازی نیز در آینده‌ای نزدیک توسط کمیته ماساژ فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار خواهد شد.

قاسمی با اشاره به راه اندازی اولین شرکت تعاونی پزشکی ورزشی استان اصفهان اظهار داشت: راه اندازی این شرکت می‌تواند خلاء رشته‌های تخصصی و مورد نیاز ورزشکاران و تیم‌های ورزشی در اصفهان را پر کند.

وی با اشاره به اینکه پس از تهران ، اصفهان دومین استانی است که از شرکت تعاونی پزشکی ورزشی برخوردار شده است ، بر راه اندازی این نوع شرکت‌ها در استان‌های دیگر کشور تاکید کرد.

شرکت تعاونی پزشکی ورزشی استان اصفهان تحت عنوان ارس مهر سپاهان روز سه شنبه به مناسبت سی و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت در زمینه‌های پزشکی داخلی ، روانشناسی ورزشی ، تغذیه ، ماساژ ورزشی و توانبخشی به ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان اصفهان خدمات ارایه می‌دهد.


تاریخ: 1389/11/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: