برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بنگلادش برای برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ خود آماده می‌شود

ورزش. کریکت. بنگلادش
تهران - بنگلادش که جزو کشورهای میزبان جام جهانی کریکت است قصد دارد نقش خود را بطور کاملا جدی ایفا و تاثیر خوبی در برگزاری موفق این رقابتها بگذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از داکا، بنگلادش افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی کریکت را در روز ‪ ۱۹‬فوریه برگزار می کند که بزرگترین رویداد ورزشی این کشور از سال ‪ ۱۹۷۱‬تاکنون که استقلال خود را بدست آورد، محسوب می‌شود.

این رقابتها که در نوع خود بزرگترین جام جهانی کریکت محسوب می‌شود در سه کشور هند، بنگلادش و سریلانکا برگزار خواهد شد.

در بنگلادش به گدایان شهر مبلغی پرداخته شده تا از محل برگزاری مسابقات دور باشند. به صاحبان خودروها و اتوبوس‌ها دستور داده شده برای تعمیر و رنگ کردن خودروهای خود اقدام کنند یا منتظر جریمه باشند.

شبکه برق تقویت شده تا رقابتهای جام جهانی در اثر قطع روزانه برق که در ساعات اوج مصرف اتفاق می‌افتد، دچار اختلال نشود.

همچنین تعطیلات عمومی پیشنهاد و از دانش آموزان خواسته شده در خانه هایشان بمانند تا از ترافیک سنگین شهری کاسته شود.

امنیت نیز اولویت مهمی است، چرا که نیروهای پلیس در داخل و اطراف ورزشگاهها مستقر شده‌اند و یک واحد ویژه نظامی و بالگرد در حالت آماده باش قرار دارند.

بینظیر احمد کمیسیونر پلیس شهر داکا برگزاری این رویداد ورزشی را پر چالش بیان کرد و گفت تمام اقدامات امنیتی مد نظر قرار گرفته شده است.

به دنبال حمله تروریستی مرگبار به اتوبوس حامل وزشکاران سریلانکایی در مسیر مسابقات سال ‪ ۲۰۰۹‬در لاهور، حق میزبانی پاکستان در برگزاری این رقابتها از این کشور سلب شد.

به گفته احمد، نیروهای امنیت ملی بنگلادش تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت بازیکنان و طرفداران آنها شامل اسکورت مسلحانه تیم در عزیمت و برگشت از مسابقات را اتخاذ کرده اند.

وزیر امور کشور بنگلادش نیز گفت: هیچ تهدید تروریستی خاصی برای مسابقات این جام در بنگلادش وجود ندارد.

به گفته وزیر ارتباطات، محدودیتهای دسترسی به خیابانها به منظور انتقال بازیکنان و مسئولان اعمال خواهد شد و از سایر مردم خواسته شده از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مقامات شهر داکا برای رانندگانی که خودروهای آنها سالم نیست، جرایمی در نظر گرفته اند.

در همین حال پلیس همچنان به پاکسازی خیابانهای اصلی پایتخت و شهر جنوبی چیتاگونگ که در نزدیکی محل برگزاری مسابقات قرار دارد، از وجود گداها و دستفروشان ادامه می‌دهد.

داکا با داشتن بیش از ‪ ۱۰‬میلیون جمعیت، ‪ ۱۰۰‬هزار گدا دارد و هزاران نفر نیز از طریق دستفروشی محصولات ارزان قیمت در خیابانها و پیاده روها امرار معاش می‌کنند.

مانزورول آلام شهردار چیتاگونگ اعلام کرد که این شهر به ‪ ۳۰۰‬گدا که دچار معلولیت جسمی هستند کمک مالی روزانه می‌پردازد تا آنها را از محل برگزاری مسابقات دور نگه دارد.

چیتاگونگ دومین شهر بزرگ بنگلادش است که در فاصله ‪ ۲۱۵‬کیلومتری جنوب شرق داکا واقع شده است.

برگزارکنندگان این مسابقات میلیونها دلار برای تعمیر محل برگزاری مسابقات در شهرهای میزبان رقابتها هزینه کرده اند.

ورزشگاه ملی شربنگلا در داکا با ظرفیت حدود ‪ ۲۶‬هزار نفر میزبانی شش مسابقه را خواهد داشت. در ورزشگاه ظهور احمد چودری نیز دو مسابقه برگزار می‌شود . سه ورزشگاه دیگر برای پشتیبانی و انجام تمرینات آماده شده است.

از طرف دیگر، هیئت کریکت بنگلادش با ساخت امکانات جدیدی مانند نورافکن، سیستم بلندگوهای عمومی در این ورزشگاهها برای برگزاری هر چه موفق تر رقابتها تلاش می‌کند.

تابلوهای تبلیغاتی با تصاویری از بازیکنان تیم بنگلادش چهره خیابانهای داکا را تغییر داده است. تعمیر پیاده روها، انتشار مصاحبه‌هایی با کریکت بازان سابق و مفسران ورزشی در روزنامه‌ها و پخش برنامه‌های جام جهانی در شبکه‌های تلویزیونی از دیگر تدارکات مسئولان بنگلادش برای مسابقات کریکت است.

با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که این مسابقات بدون مشکل برگزار شود.

حزب ناسیونالیست بنگلادش به رهبری خالده ضیا نخست وزیر سابق این کشور دولت را به سرکوب مخالفان متهم کرده و باعث بروز ناآرامی‌هایی در خیابانها شده است.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش و رقیب ضیا نیز، حزب مخالف را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور متهم کرد.

بنگلادش در آخرین جام جهانی با شکست هند شگفتی آفرید و طرفداران تیم این کشور امیدوارند این نتایج در خانه نیز تکرار شود.



تاریخ: 1389/11/20
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: