برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شهریان:آمادگی جسمانی، مادر و محور همه رشته‌های ورزشی است

ورزش. آمادگی جسمانی. همایش
تهران - رییس فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک از برگزاری نخستین همایش علمی و بین‌المللی با محورهای مختلف خبر داد و گفت: این رشته، مادر و محور همه رشته‌های ورزشی است.

رباب شهریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این همایش علمی با محورهای پزشکی ورزشی، مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی با حضور اساتید برجسته دانشگاه از کشورهای آفریقای جنوبی ، مالزی، استرالیا، آلمان، چین و کانادا برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک بعد از فوتبال بیشترین مخاطبان را در میان مردم دارد و باید بر توسعه همگانی این رشته با نگرش علمی تاکید بیشتری شود.

رییس فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک افزود: هم اکنون بیش از ‪ ۱۴‬هزار مربی فعال درکشور مشغول به فعالیت هستند که حدود ‪ ۸۷‬درصد از این تعداد رشته اول آنها آمادگی جسمانی و ایروبیک است که در تمامی رده‌های سنی به فعالیت مشغول هستند.

وی درادامه فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش،ارتقاء سطح سلامتی ،ایجاد شادی ونشاط و جلوگیری ناهنجاری‌های جسمانی واجتماعی را از مهمترین اهداف مسوولان فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک اعلام کرد و افزود:این رشته‌ها می‌تواند با دو نگاه متفاوت به ورزش به حوزه‌های قهرمانی و همگانی کمک کند.

شهریان به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: دربحث همگانی درارتقاء سطح سلامتی با بهره‌گیری از جذابیت‌های ورزش ایروبیک می‌توان شادی و نشاط را به جامعه تزریق نمود و در بخش قهرمانی نیز این رشته در حوزه آمادگی جسمانی می‌توان با تربیت مربیان بدنساز متخصص به طور تخصصی هدایت تیم‌های ملی را برعهده گرفت .

وی در ادامه از آمادگی جسمانی به عنوان محور و مادر رشته‌های ورزشی نام برد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا علم و عمل را با کمک تجربه مدیران اجرایی و دانش اساتید برجسته دانشگاه در حوزه ورزش و تربیت بدنی را همراه کنیم.

وی با یادآوری مجدد برگزار همایش علمی این رشته ورزشی تاکید کرد: در این همایش تلاش می‌شود نگاه تخصصی و علمی به مقوله ورزش در بخش آمادگی جسمانی و ایروبیک ایجاد شود که تا کنون برای حضور در روز نخست همایش، ‪ ۵۰۰‬دانشجو ثبت نام کردند.

وی در خصوص برنامه‌های اسفندماه فدراسیون گفت:مسابقات دسته جات آزاد آمادگی جسمانی عمومی ، مسابقات ایروبیک ، مسابقات استپ در دو بخش زنان و مردان در تمامی رده‌های سنی برگزار خواهد شد.







تاریخ: 1389/11/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: