برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دبیر فدراسیون نجات غریق:‪ ۵۰‬هزار ناجی غریق در ایران مجوز فعالیت دارند

ورزش. نجات غریق. مصاحبه
بجنورد - دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: هم اکنون در سطح کشور ‪۵۰‬هزار نفر ناجی غریق و غواص آموزش دیده ، دارای مجوز فعالیت هستند.

حبیب خمجانی روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی خراسان شمالی در بجنورد در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: ‪ ۲۰‬هزار نفر از این ناجیان غریق زن و ‪ ۳۰‬هزار نفر مرد هستند.

وی این ناجیان را پراکنده در استانهای مختلف کشور دانست و افزود: هیاتهای ورزشی نجات غریق و غواصی در مراکز استانها و شهرستانها در زمینه آموزش ورزشکاران این رشته ورزشی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: همچنین مسابقات قهرمانی کشور نیز برای ایجاد انگیزه بیشتر ورزشکاران این رشته ورزشی همه ساله با حضور برترینهای استانها برگزار می شود.

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در مورد فعالیت برون مرزی این فدراسیون در امور ورزشی گفت: تیم ملی نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در آسیا رتبه دوم و در آسیا و اقیانوسیه نیز رتبه سوم را دارد و در عرصه جهانی نیز تیم ملی ایران رتبه خوبی را به نسبت سایر کشورها دارد.

وی در مورد فعالیت کمرنگ ناجیان در سواحل دریای خزر و افزایش آمار سالانه غرق در این سواحل افزود: همه ساله هیات نجات غریق و غواصی استانهای ساحلی کشور نیروی زیادی را در طرحهای ساماندهی سواحل به صورت شبانه روزی به کار می‌گیرند.

خمجانی افزود: فدراسیون نجات غریق و غواصی در امر تامین ناجیان غریق برای سواحل دریای خزر جهت نظارت بر شنای مسافران مشکلی ندارد و نیروهای مورد نیاز را براساس درخواست استانداریهای این نواحی تامین می‌کند.

وی بیشترین آمار غرق‌شدگان در سواحل خزر را به علت شنا در خارج از طرح ساماندهی دانست و گفت: ‪ ۳۶۵‬نقطه در سواحل دریای خزر مورد اقبال مسافران قرار دارد که در آن طرح ساماندهی دریا وجود ندارد.

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواضی کشور افزود: اکثر کسانی که در دریای خزر غرق می‌شوند نیز در این اماکن شنا می‌کنند که به علت ناآشنایی با دریا و فن شناگری جان خود را از دست می‌دهند.

خمجانی افزود: ما برای تامین نیروی ناجی در این نقاط کور نیز مشکلی نداریم و در صورت تامین هزینه و پرداخت دستمزد ناجیان غریق، به این نقاط نیرو اعزام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ویلاداران سواحل خزر نیز می‌توانند با درخواست از هیاتهای نجات غریق و غواصی و با پرداخت دستمزد و هزینه ایاب و ذهاب ناجیان، ناجی مورد نیاز خود برای نظارت بر شنای مسافران و مشتریان در حاشیه ویلاهای خود را به کار گیرند.

وی میزان هزینه پرداختی به نیروهای نجات غریق را براساس دستمزد تعیین شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد. ک/‪۳‬



تاریخ: 1389/11/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: