برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

علیپور: فدراسیون انجمن‌های ورزشی بازوی سازمان تربیت بدنی است

ورزش. انجمن‌های ورزشی. علیپور
تهران - رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با تاکید بر اینکه این فدراسیون بازوی سازمان تربیت بدنی است، گفت: امیدواریم که با نظارت دقیق و برنامه ریزی مسوولان انجمن ها، بتوانیم در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی به نتایج ایده آلی برسیم.

به گزارش روز شنبه فدراسیون انجمن‌های ورزشی، محمد علیپور افزود: مردم ما نشان داده‌اند که علاقه مند به تنوع هستند و از رشته‌های جدید و جذاب استقبال می‌کنند، به این دلیل تلاش می‌کنیم تا با کمک مسوولان انجمن‌ها در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی تصریح کرد: علت راه اندازی این فدراسیون نوپا، یک حرکت کارشناسانه از سوی سازمان تربیت بدنی و با هدف توسعه برخی از رشته‌ها بود. به این صورت که رشته‌هایی که فدراسیون نیستند و قابلیت دارند و یا بعضا فدراسیون بودند ولی نتوانستند اهداف سازمان را محقق کنند، تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گرفتند.

علیپور با تاکید بر اینکه هدف اصلی این فدراسیون حمایت و نظارت بر کار انجمن‌ها است، گفت: انجمن‌ها استقلال کاری دارند و آزاد هستند که در راه پیشرفت رشته خود برنامه ریزی کنند. ما هم علاوه بر دادن آزادی عمل به آنها ، کمک میکنیم تا در عرصه پشتوانه‌سازی و آموزش و همچنین مدال آوری در مسابقات معتبر، پرقدرت به پیش بروند.

وی نقش رسانه‌ها را در پیشرفت ورزش کشور ‪ ۷۰‬درصد دانست و گفت : رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت رشته‌های ورزشی دارند، به عنوان مثال زمانی که چند سال پیش مسابقات رشته سپک تاکرا به طور زنده از تلویزیون پخش شد، طولی نکشید که تعداد استانهای فعال کشور از ‪ ۷‬استان به ‪ ۲۰‬استان رسید.

علیپور به برگزاری کنگره و مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جوانان جهان و آسیا در ایران اشاره کرد و گفت: به دلیل مسابقات متعددی که انجمن‌های مختلف برگزار می‌کنند این کنگره و مسابقات از اسفندماه به سال موکول شد. ما همچنین قصد داریم تا اتحادیه کشتی با کمربند آلیش را با محوریت ایران راه اندازی کنیم.

وی گفت: احتمالا در آینده بر تعداد ‪ ۱۴‬انجمن ورزشی افزوده خواهد شد و تلاش می کنیم تا در بازیهای آسیایی آینده در کره جنوبی، حداقل چهار رشته ما مدال آوری کنند.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به فعالیت گسترده این فدراسیون در اسفنده ماه گفت: هشت انجمن ورزشی در اسفند ماه درگیر مسابقات معتبر داخلی هستند و ما سعی داریم تا سال آینده انجمن‌های تحت پوشش در عرصه رقابتهای برون مرزی نیز حضوری دامنه دار و موثر داشته باشند.








تاریخ: 1389/11/30
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: