برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جام جهانی کریکت / برد هند در اولین روز برپایی مسابقات

ورزش. کریکت. جام جهانی
تهران- جام جهانی کریکت که بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک جزو پرطرفدارترین رقابتهای ورزشی در جهان محسوب می‌شود؟ روز گذشته با پیروزی هند در مقابل بنگلادش آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه منابع اینترنتی، جام جهانی ‪۲۰۱۱‬کریکت دهمین جام جهانی این بازیهاست که به میزبانی سه کشور جنوب آسیا یعنی هند، سریلانکا و بنگلادش برگزار می‌شود.

در این جام ‪ ۱۴‬تیم ملی کریکت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. رقابتها از فوریه تا اوایل ماه آوریل ادامه دارد.

اولین مسابقه ‪ ۱۹‬فوریه ( ‪ ۳۰‬بهمن ) بین دو کشور میزبان هند و بنگلادش در ورزشگاه ملی شربنگلا در میرپور واقع در داکا انجام شد که با پیروزی هند به پایان رسید و با این برد به دو امتیاز دست یافت.

امروز نیز در رویارویی نیوزیلند با کنیا در ورزشگاه ما چیداماباران در چنای هند، نیوزیلند به پیروزی دست یافت.

در دیدار دیگری که امروز برگزار می‌شود، قرار است کانادا و سریلانکا به مسابقه بپردازند.

رقابت نهایی در ورزشگاه وانکدی در روز دوم آوریل در مومبایی برگزارخواهد شد.

‪ ۲۹‬مسابقه از مجموع ‪ ۴۹‬مسابقه در هند انجام می‌شود از جمله یک رقابت یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی.

‪ ۱۲‬بازی در سریلانکا شامل یک رقابت یک چهارم نهایی و نیمه نهایی و هشت مسابقه نیز در بنگلادش شامل دو یک چهارم نهایی انجام خواهد شد. در مجموع این رقابتها ‪ ۴۳‬روز به طول می‌انجامد.

تیمهای هند، استرالیا، بنگلادش، پاکستان، سریلانکا، انگلستان، کانادا، آفریقای جنوبی، نیوزیلند، افغانستان، امارات متحده عربی، کنیا و زیمباوه از قاره‌های مختلف در جام جهانی امسال شرکت دارند.

تاکنون استرالیا چهار بار به قهرمانی این رقابتها دست یافته است. هند غربی دو بار در سالهای ‪ ۱۹۷۵‬و ‪ ۱۹۷۹‬جام جهانی کریکت را به خانه برد. هند در سال ‪ ، ۱۹۸۳‬پاکستان در سال ‪ ۱۹۹۲‬و سریلانکا در سال ‪ ۱۹۹۶‬هر کدام یک بار قهرمان این جام شناخته شدند.

علاوه بر پخش گسترده تلویزیونی این رقابتها در ‪ ۱۸‬ناحیه جهان، میلیونها تن از طریق اینترنت، تلفن همراه و سایر رسانه‌ها این مسابقات را دنبال می کنند.

کریکت در بیش از صد کشور جهان بازی می‌شود. این رشته ورزشی پرطرفدارترین ورزش در کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا است و از هر نژاد و جایگاه و گروهی طرفدار دارد.

جام جهانی کریکت از سال ‪ ۱۹۷۵‬هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

کریکت یک بازی گروهی در فضای باز است که بین دو تیم ‪ ۱۱‬نفره بر روی زمین چمن انجام می‌شود.

در همین حال صنایع سریلانکا پیش بینی کرده‌اند که میزبانی این رقابتها سود سرشاری را نصیب این کشور خواهد کرد.

به گفته صنعتگران، حضور رسانه‌های بین‌المللی و شمار زیادی از علاقه مندان کریکت که برای تماشای مسابقات به سریلانکا آمده‌اند به رشد گردشگری در این کشور کمک می‌کند.

جام جهانی کریکت بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک یکی از پربیننده‌ترین ورزشها محسوب می‌شود.

رویدادهای جهانی ورزشی نه تنها در میان هواداران ورزشها بلکه در فضای اینترنت نیز شور و هیجان زیادی بوجود آورده است. پیشنهاد بلیط رایگان برای تماشای مسابقات و پخش زنده رایگان مسابقات از جمله روشهای فریب کاربران در فضای سایبر است.

هند از جمله کشورهای پرطرفدار این بازی است. بسیاری از علاقه مندان به علت مشکلات کاری برای اطلاع از نتایج بازیها به سراغ اینترنت می‌روند و با افزایش شمار کاربران احتمال بروز حملات سایبر نظیر هرزنامه نیز افزایش می یابد.

براساس یک گزارش جدید یک شرکت تحقیقات بازار آنلاین حدود ‪ ۴۹‬میلیون کاربر اینترنت در هند وجود دارد که ‪ ۲۵‬میلیون نفر آنها هر روز در اینترنت به گشت و گذار می‌پردازند. انتظار می‌رود شمار کاربران روزانه اینترنت در طول برپایی جام جهانی کریکت افزایش قابل توجهی پیدا کند.



تاریخ: 1389/12/1
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: