برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تلاش فدراسیون برای عبور از یک غیرممکن مسابقات کشتی زنان در ایران!

اندازه قلم: تلاش فدراسیون برای عبور از یک غیرممکن

مسابقات کشتی زنان در ایران!

به گزارش خبرگزاری زنان ؛ روزنامه تماشا در گزارشی با تیتر "مسابقات کشتی زنان در ایران "تحلیل جالبی از تلاش فدراسیون کشتی برای عبور از یک غیرممکن ارائه داده است. این روزنامه همچنین در روتیتر این گزارش عبارت "تلاش فدراسیون برای عبور از یک غیر‌ممکن " را نیز برگزیده است‌. 

این روزنامه با اشاره به اینکه نزدیک به 10 سال است که ایران به دلیل همزمانی مسابقات کشتی مردان و زنان از میزبانی رقابت‌های جهانی کشتی باز مانده است، نوشت‌: برگزاری مسابقات کشتی زنان فارغ از همه موانع و مشکلات، خلاف موازین و اعتقادات اسلامی ایران است تا جایی که تاسیس باشگاه کشتی زنان نیز فارغ از طرفدارانی که داشت با مخالفت جدی افکار عمومی و مراجع تقلید مواجه شد‌.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده‌: اما با این حال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان وسوسه‌ای است که ذهن مدیران کشتی و ورزش را به خود مشغول کرده است. میزبانی با رعایت همه جوانب، پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و در نهایت جلب نظر فیلا.

در شرایط فعلی بحث حضور زنان در رقابت‌های جهانی کاملا منتفی است اما با توجه به اینکه در ایران زنان با پوشش اسلامی در رشته‌های متعددی مسابقه می‌دهند و عوامل اجرایی برگزاری این رقابت‌ها نیز خانم هستند، به نظر می‌رسد پتانسیل برگزاری مسابقات کشتی زنان در ایران وجود دارد.

در بخشهای پایانی گزارش روزنامه تماشا نیز آمده که‌‌: تنها مسأله موجود محل برگزاری مسابقات کشتی زنان است‌. سوالی که گویا محمد‌رضا یزدانی‌خرم راه‌چاره‌ای برای آن یافته است. هر چند که شخص رییس فدراسیون هیچ عجله‌ای برای رسانه‌ای کردن آن ندارد. اما گفته می‌شود ورزشگاه آرارات، مجتمع ورزشی اقلیت‌های مذهبی در ایران برگ برنده یزدانی‌خرم است. جایی که می‌توان مسابقات کشتی زنان قهرمانی جهان را با تماشاگر و عوامل زن برگزار و رضایت مارتینی را هم جلب کرد. گفته می‌شود یزدانی‌خرم قصد دارد این پیشنهاد را به فیلا و مارتینی بدهد اما پیش از هر اقدامی مصر است از مسئولان عالی‌رتبه نظام و مراجع تقلید مجوز بگیرد. اگر رییس فدراسیون کشتی بتواند این برنامه‌اش را عملی کند قطعا به نقطه عطف کارنامه 23 سال حضور در راس فدراسیون‌های ورزشی‌اش خواهد رسید.

کدخبر:  90021806

تاریخ: 1390/3/10
موضوع: ورزش زنان
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: