برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تیم فوتبال دختران مسلمان؛ پدیده ای جدید در سیدنی

خبرگزاری بین المللی زنان : در سرزمینی که بیش از هر رشته ورزشی به راگبی مشهور است، جوانه های جدیدی در فوتبال در حال رشد است ؛ دختران مسلمان در قلب سیدنی تیمی تشکیل داده اند که همه آداب اسلامی در آن رعایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری استرالین، دختران تیم فوتبال 'آبرن تایگرز' پوشش اسلامی را به طور کامل رعایت می کنند و توانسته اند فرصتی برای دختران مسلمان آن منطقه که علاقمند به فوتبال هستند، فراهم کنند.
آنها هر چهارشنبه تمرین می کنند حتی اگر تیمی دیگری پیش رویشان نباشد. این تیم اساسا مسلمان و یک تیم فوتبال زنانه است.
به گزارش ایرنا، 'آبرن تایگرز' سال گذشته فعالیت خود را به عنوان یک باشگاه ورزشی مسلمان آغاز کرد و درنخستین فصل، تیم پسران این باشگاه توانست به رده چهارم لیگ سیدنی برسد.
تیم زنان این باشگاه از امسال راه اندازی شده و ادارات فرهنگی سیدنی از آن حمایت می کنند.
آنها یک مربی زن دارند و از تیم مردان تایگرز خواسته اند روزهای تمرین و بازی به محوطه نزدیک نشوند.
' آمنه کارا حسن' از تفاوت های فرهنگی در شهری می گوید که 25 درصد جمعیت آن مسلمان و 10 درصد چینی هستند.
وی گفت: اغلب دختران تیم 'آبرن تایگرز' اصالت لبنانی دارند و البته درمیان آنها دخترانی از فیجی، بوسنی، ترکیه ، افغانستان و ‌آنگولا هم دیده می شود.
این بازیکن 22 ساله تاکنون هیچ مسابقه فوتبالی را در تلویزیون یا به طور زنده تماشا نکرده بود ولی پس از آنکه به سمت تشکیل یک تیم فوتبال ترغیب شد در چهار دیدار لیگ زنان سیدنی بازی کرده است.
کارا حسن توضیح داد که دختران مسلمان پایبند آداب دینی خود هستند و به همین خاطر با مقنعه و پوشش کامل در زمین حاضر می شوند. تاکید بر این است که پوشش آنها به گونه ای باشد که هنگام بازی مقنعه از سرشان نیفتد و یا این پوشش جلوی دست و پایشان را نگیرد.
وی گفت: اصل بر این است که دختران راحت باشند.
'اندرو دیمتریو ' رییس لیگ فوتبال استرالیا در باشگاه ملی رسانه های این شهر از چالش های پیش روی این تیم گفت و اینکه چگونه از سنین کودکی بازیکن جذب می کند.
وی گفت: اگر بپرسید چگونه یک دختر 10 ساله را جذب تیم می کنیم باید پاسخ بدهم:خواهر بزرگترش را جذب کنید، او هم در پی خواهرش خواهد آمد.
کارا حسن می گوید که تیم زنان تایگرز به ‌آینده امیدوار است و همین امید به آ‌نها انگیزه تلاش مضاعف برای موفقیت تنها باشگاه فوتبال زنان مسلمان در این منطقه را می دهد.

کدخبر : 90030904

تاریخ: 1390/3/10
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: