برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سيدامير حسيني: حضور ايران در تاجيكستان نقطه عطفي در ورزش زورخانه ايي بود

دبيركل فدراسيون بين المللي ورزشهاي زورخانه اي سطح دومین دوره مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای "جام حکیم ابوالقاسم فردوسی" را بسيار مطلوب توصيف كرد.
سيد امير حسيني با اشاره به رشد كمي و كيفي اين دوره از رقابتها اظهارداشت: بسياري از كشورها، حضور تيم ملي و ورزشهاي زورخانه اي و كشتي پهلواني ايران براي نخستين بار دراين مسابقات را نقطه عطفی برای این رشته ورزشی توصيف كردند .
وي‌ حضور تيم ملي ايران در مسابقات تاجیکستان را زمينه ساز ارتقاء كيفي مسابقات دانست و گفت: در واقع حضور ملي پوشان كشورمان در بخش هنرهاي فردي، دوره ي اموزشي بسيار خوبي براي شركت كنندگان خارجي دراين مسابقات بود. وي در خصوص وضعيت ساير تيم هاي شركت كننده اظهارداشت:خوشبختانه تيم هاي ديگر با بهره گيري از مربيان مجرب ، به سطح مطلوبي دست پيدا كرده اند كه همين مساله زمينه رونق مسابقات را فراهم كرده بود.
دبيركل فدراسيون بين المللي ورزشهاي زورخانه اي در خصوص عدم حضور نماينده ي ايران در رشته ي كشتي پهلواني گفت: اين مساله به دليل عدم صدور رواديد صورت گرفته كه براي اين رشته قرار بوده آرش مرداني در اين پيكارها شركت داشته باشد.
وي دراين بخش نيز سطح كيفي مسابقات را بسيار بالا دانست و گفت: دراين رقابت ها شاهد درخشش كشتي گيران بسياري بوديم كه اين موضوع خود مبين تلاش اين كشورها در تمامي بخشهاي ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني است .
سيدامير حسيني با اشاره به تلاش موثر مرشدان و مربيان اعزامي به كشورهاي خارجي براي آموزش ورزش هاي زورخانه اي و كشتي پهلواني در نقاط مختلف جهان گفت: هم اكنون چگيني به عنوان مربي هدايت تيم عراق را برعهده دارد ، محسن عطايي به عنوان مربي و مرشد تيم كشور تاجيكستان را آموزش مي دهد، اكبر برجسته مرشد و مربي مجرب كشورمان باستاني كاران افغانستاني را تحت تعليم قرارداده است و مرشد اصغر سفيدي مربيگري تيم جمهوري آذربايجان را عهده دار است..
وي از تشكيل نشست هیات رییسه فدراسیون همزمان با مسابقات جام فردوسی خبرداد و گفت: دراين نشست سلیمان عبدالواحیداف نایب رییس و سید عبدالله سجادی رییس کمیته فنی IZSF ، کارنا بهادر شاهی دبیر کل کنفدراسیون آسیایی، گنتس ویلیتا رییس کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای حضور داشتند و هر یک از اعضا گزارشی از فعالیت های خود را ارائه دادند.
دبير كل فدراسيون بين المللي ورزشهاي زورخانه اي درادامه با اعلام خبر تصويب پیشنهاد طرح گلریزان 2020 برای توسعه ورزش در میان جوانان و نوجوانان گفت:‌ بر اساس این طرح 10 ساله ورزشکاران را از سطح پایه و از سنین پایین تحت پوشش قرار می دهد و این طرح با شعار "در زندگی خود قهرمان باشید" اجرا خواهد شد.
وي افزود: در این طرح هر مدرسه به عنوان یک باشگاه عمل کرده و بر اساس آن فدراسیون های ملی نسبت به تشویق مدیران مدارس و دانش آموزان برتر اقدام نموده و فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نیز با اعطای گواهی شرکت و همچنین تامین امکانات فنی و تجهیزات از این طرح حمایت خواهد کرد.
سيد امير حسيني در خصوص تعامل مشترك فدراسيون بين المللي و ملي در اين دوره از رقابتها گفت: خوشبختانه با نشست هايي كه با دكتر سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني داشتيم و نشست هايي كه آقاي مهر عليزاده رييس فدراسيون بين المللي و صفارزاده رييس فدراسيون ملي داشتيم به بسياري از نكات مشترك دست يافتيم كه انشاءالله با اين همكاري مشترك بتوانيم زمينه ارتقاء اين رشته را در داخل و خارج از كشور فراهم كنيم و فدراسيون ملي به عنوان عضوي فعال در كنار فدراسيون بين المللي که مدیریت آن بر عهده ایرانی هاست درهدايت اين ورزش نقش موثري داشته باشد.
مسابقات بين المللي ورزشهاي زورخانه اي و كشتي پهلواني با عنوان دومین دوره مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای "جام حکیم ابوالقاسم فردوسی" با حضور8 تیم از کشور های جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان (دو تیم) ، افغانستان، آذربایجان، هند، نپال و پاکستان 20 تا 22 تيرماه در كشور تاجيكستان برگزار شد که تیم های حاضر در رشته مهارت های تیمی و سپس در رشته مهارت های انفرادی و کشتی پهلوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند كه عنوان نخست اين دوره از رقابتها در مجموع به تيم آذربايجان رسيد.
تاریخ: 1389/5/4
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: