برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سباستین کو: فلپس بزرگترین ورزشکار تاریخ المپیک نیست

تهران - سباستین کو رییس کمیته برگزاری بازیهای المپیک لندن با وجود اعلام اکثررسانه های جهان از جمله تعدادی از روزنامه های انگلیس مبنی بر اینکه قهرمان شنای آمریکا بزرگترین ورزشکار تاریخ المپیک است،‌گفت: مایکل فلپس بزرگترین ورزشکار تاریخ این بازیها نیست.

به گزارش یاهونیوز، کو یک روز بعد از آنکه فلپس رکورد بیشترین مدالها را در تاریخ المپیک شکست گفت: از نظر تعداد مدالها احتمالا می توانید بگویید او موفق ترین ورزشکار المپیکی است. دیدگاه شخصی من این است که مطمئن نیستم او بزرگترین باشد، اما مطمئنا موفقترین است.

سباستین کو در بازیهای المپیک 1980 و 1984 مدالهای طلای دو 1500 متر را از آن خود کرد. او در همان سال ها مدالهای نقره دو 800 را نیز بدست آورد.

کو از دو انگلیسی به نامهای استیو ردگریو که پنج بار مدال طلای قایقرانی را در کارنامه خود دارد و دالی تامپسون که دو بار قهرمان ورزش دهگانه شده نام برد. وی همچنین از نادیا کومانچی ژیمناستیکی که نمره کامل 10 را گرفت و جسی اونز دو و میدانی کار نام برد.

تعداد مدالهای فلپس با 19 مدال، از لاریسا لاتینینا ژیمناست زن شوروی سابق که طی سالهای 1956 تا 1964 ، 18 مدال گرفت فراتر رفته است.

اما فرصت کسب مدالهای المپیک در همه رشته ها برابر نیست. در رشته پرتاب نیزه فقط یک مسابقه برگزار می شود و فقط یک فرصت مدال وجود دارد.

درشنا ورزشکار حریص و با استعدادی مثل فلپس می توانددرهشت ماده شرکت کند.همانگونه که فلپس در المپیک 2004 آتن و 2008 پکن در هشت ماده شرکت کرد. او امسال در هفت ماده شرکت می کند.

دیوید والچنیسکی رییس انجمن بین المللی مورخان المپیک می گوید: باید در نظر گرفت شناگران و ژیمناست ها فرصت چندین مدال را دارند. اگر به 12 نفری که بیشترین مدالهای تاریخ المپیک را تصاحب کرده اند نگاهی بیندازید می بینید 9 نفر آنها ژیمناست یا شناگر بوده اند.

سه مسابقه فلپس در المپیک نیز امدادی است که امکان دیگری است که در اختیار بیشتر المپیکی ها نیست.

ورزشی**1584**1590

تاریخ: 1391/5/12
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: