برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رسانه های آفریقای جنوبی از مسابقه دوی تاریخی پیستوریوس ستایش کردند

تهران - سیل ستایش برای 'اسکار پیستوریوس'، روز یکشنبه سرازیر شد که نخستین ورزشکاری بود بدون دو پا در رشته دو و میدانی بازی های المپیک 2012 لندن شرکت کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، روزنامه های روز یکشنبه تصاویر این ورزشکار 25 ساله را چاپ کردند که با پاهای مصنوعی ساخته شده از 'فیبروکربن' در مسابقه دوی 400 متر مردان، نفر دوم شد.

هر دو پای این ورزشکار هنگامی که هنوز به سن یک سالگی نرسیده بود، به علت بیماری مادرزادی از زیر زانو بریده شد.

روزنامه 'سیتی پرس' نوشت: اسکار سخت ترین قلب ها را ذوب کرد و روزنامه 'ساندی ایندیپندنت' یک جایزه اسکار به 'اسکار پیستوریوس' شجاع هدیه داد.

یک روزنامه دیگر نیز نوشت: این نبرد عرصه دادگاه ها، ذهن ها و قلب ها بود که به چالش های پیش روی وی برای دستیابی به رقابت های المپیک اشاره داشت.

دیوان داوری ورزش، چهار سال پیش رای داد وی می تواند با ورزشکاران سالم و بدون معلولیت رقابت کند. این در حالی بود که پیش از آن فدراسیون بین المللی ورزشکاران رای داده بود که پاهای مصنوعی وی که مانند تیغ شمشیر است، به وی امتیازی غیرعادلانه ای در برابر ورزشکاران سالم می دهد.

روزنامه 'ساندی تایمز' نیز 'پیستوریوس' را به 'ناتالی دو تووا' ورزشکار زن معلول دیگر آفریقای جنوبی تشبیه کرد که با یک پای سالم خود با ورزشکاران سالم در بازی های المپیک 2008 پکن رقابت کرد.

این روزنامه افزود: این دو شهروند برجسته آفریقای جنوبی، کاری بزرگتر از رقابت در بالاترین سطح به همراه کسب موفقیت بزرگ کرده اند. آنها معلولیت را تعریف دوباره ای کرده و به این واژه معنی جدیدی بخشیدند.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: این گفته را نمی توان اغراق دانست که این دو نفر برای همیشه چگونگی نگرش جهان را به کسانی که یک یا دو پای خود را از دست داده اند، دگرگون کردند.

مترجمام. ورزشی. ** 1486 ** 1589

تاریخ: 1391/5/15
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: