برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ژاک روگ : بولت هنوز اسطوره نشده است

تهران - ' ژاک روگ' رییس کمیته بین المللی المپیک می گوید ممکن است ' یوسین بولت' چهره ای مشهور در دنیای ورزش باشد ولی هنوز اسطوره نشده است

وی پس از دومین مدال طلای بولت در المپیک لندن در دوی 200 متر به خبرنگاران گفت: زمانی می شود درباره بولت قضاوت کرد که دوران ورزش حرفه ای او به پایان رسیده باشد. شاید الان فردی مشهور باشد ولی به طور قطع اسطوره نیست.

به گزارش ایندیپندنت، روگ چنین استدلال کرد: اگر به دوران حرفه ای ' کارل لوییس' نگاهی بیندازید ، می بینید که او در چهار دوره المپیک مدال کسب کرد. فعلا باید بگذاریم بولت از مصدومیت خلاص شود وصبر کنیم و ببینیم ایا در سومین و چهارمین دوره المپیک هم مدال می گیرد یا نه. آن وقت می تواند یک اسطوره به حساب آید.

درحقیقت این دونده جاماییکایی هم خود را یک اسطوره نمی داند. او گفت: من اسطوره نیستم ، فقط بهترین ورزشکار حاضر در پیست های دو و میدانی به حساب می آیم.

البته روگ گفت: آنچه ' مایکل فلپس' در پکن ( کسب هشت مدال طلا) انجام داد و کار 'یوسین بولت' در کسب طلای دوی 100 متر و 200 متر هیچگاه از ذهن ها فراموش نمی شود. این کاری استثنایی است. فکر می کنم کسب مدال در دو دوره پیاپی المپیک، کاری خارق العاده است.

او به ' استیور ردگریو' قایقران بریتانیایی که در پنج دوره المپیک مدال طلا گرفت و ' بن آینسلی' دیگر قایقران بریتانیایی که در چهار دوره پیاپی مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت هم اشاره کرد و گفت: برای کسب چنین مقامی باید 20 سال در بالاترین سطح ورزشی باشید که دستاوردی عالی به حساب می آید.

روگ که خود در سه دوره بازی های المپیک در رشته قایقرانی برای تیم بلژیک به میدان رفته است؛ افزود: آینسلی بهترین قایقران در همه دوران است.

بولت نخستین دونده ای است که در دوی 100 متر و 200 متر در دو دوره پیاپی المپیک مدال طلا می گیرد. او 200 متر را در 19 ثانیه و 32 صدم ثانیه طی کرد آن هم چهار روز پس از آن که مدال طلای دوی 100 متر را با زمان 9 ثانیه 63 صدم ثانیه بر گردن آویخته بود.

به رغم همه این ها ، بولت نتوانست رکورد جهانی را که متعلق به خودش بود؛ بشکند. وی گفت: فکر می کنم به اندازه کافی اماده نبودم . سرعتم خوب بود ولی برای رکورد شکنی کافی نبود. در پشت پایم احساس کشیدگی می کردم و به همین خاطر سعی کردم شرایطم را در حد مناسب نگهدارم.

دونده جاماییکایی اضافه کرد: این کار برایم سخت بود. من واقعا خودم را وقف کارم کرده ام. می دانم المپیک لندن برایم چه معنایی دارد و برای موفقیت در آن همه کاری کردم. واقعا می خواستم رکورد جهانی را بشکنم ولی به طور کامل آماده نبودم و این کار برایم سخت بود.

ورزشی** 1553

تاریخ: 1391/5/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: