برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

احمدی نژاد مطرح کرد:در مسابقات آسیایی باید رتبه دوم را بدست آوریم/ ورزش بانوان تقویت شود

رئیس جمهور خودباوری در عرصه ورزش را بسیا مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در مسابقات آسیایی بتوانیم رتبه دوم را از آن خود کنیم شک ندارم که ورزشکاران ما می توانند این رتبه را بدست آورند.

به گزارش خبرنگار مهر محمود احمدی نژاد امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک 2012 لندن (کاروان دلوار) که در تالار وحدت برگزار شد در باره تمایل عمومی انسانها به قهرمانی اظهار داشت: همه انسانها دوست دارند به قله برسند و قهرمان شوند و این قهرمانی تمایل عمومی است البته در همه عرصه ها باید قهرمان شویم؛ در ورزش، علم، اقتصاد، اخلاق و پزشکی باید به این قهرمانی دست یابیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه به قهرمانی باور داشته باشیم می توانیم به آن دست یابیم افزود: فقط کافی است به این قهرمانی باور داشته باشیم اگر این باور درون ما زنده شود حتما می توانیم به مرتبه بالا که همان قهرمانی است دست یابیم به شرط آنکه خود را باور داشته باشیم.

وی افزود: از این رو ورزشکاران نیز باید خود را باور داشته باشند چرا که عرضه ورزش جایی است که اگر کسی به قله بالا برسد فقط خودش بهره نمی گیرد بلکه یک ملت نشاط و انگیزه به دست می آورد و این انگیزه منجر می شود که یک ملت در سطح بالایی قرار گیرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما باید در دنیا اول شویم اظهار داشت: اگر می خواهیم در دنیا اول شویم باید این اول بودن ، خود را در ورزش نشان دهد البته پیشرفت های خوبی در ورزش بدست آوردیم و این به خاطر آن است که در حوزه هایی همچون کشتی و والیبال، ورزشکاران خود را باور کردند و توانستند به این قهرمانی دست یابند و بنده از همه مربیان و ورزشکاران می خواهم که در بالاترین سطح خود را باور کنند ضمن آنکه ما نیز امکانات و تجهیزات را در اختیار شما ورزشکاران قرار خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: معتقدم ما می توانیم در ورزشهایی همچون دو و میدانی ، شنا و تیرو کمان در سطح بالایی قرار بگیریم چیزی از دیگران کم نداریم.

وی خاطرنشان کرد:در دوره قبل المپیک کسی باور نمی کرد که ما رتبه خوبی را بدست آوریم اما این باور بین ورزشکاران بوجود آمد و ما توانستیم  رتبه خوبی را به دست آوردیم.

احمدی نژاد افزود: ما مسابقات آسیایی را در پیش رو داریم آیا می توانیم در این مسابقات رتبه اول را به دست آوریم؟ من نمی گوییم رتبه اول اما شک ندارم که می توانیم رتبه دوم را از آن خود کنیم. فقط کافی است تمرین بیشتری انجام دهید و ما نیز امکانات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم. این رتبه (رتبه دوم در مسابقات آسیایی) شدنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواستن توانستن است افزود: حقیقتا این عبارت، عبارتی آسمانی است و ما می توانیم در آینده به پیروزی های خوبی دست یابیم.

رئیس جمهور گفت: ما باید در المپیک های آتی رتبه زیر 10 را به دست آوریم باید همت خود را بالا ببریم تا بتوانیم به این رتبه دست یابیم.

وی با بیان اینکه در مسابقات آینده پارالمپیک باید به مرتبه خوبی دست یابیم افزود: الان برای پارالمپیک یازدهم هستیم و من این سئوال را از شما مطرح می کنم که در مسابقات آینده باید در چه مرتبه ای قرار گیریم؟ معتقدم می توان رتبه زیر 8 را بدست آورد. با شعاری که شما در این دوره از مسابقات پارالمپیک یعنی توکل بر خدا انتخاب کردید می توان به این مرتبه (مرتبه زیر 8) در مسابقات آینده پارالمپیک دست یافت.

احمدی نژاد ادامه داد: باید همیشه پرچم ایران در دنیا در اهتزاز باشد.

رئیس جمهور این سئوال را مطرح کرد که چرا ما نمی توانیم در عرصه های بین المللی 200 الی 250 نفر ورزشکار را اعزام کنیم در حالی که کشورهای دیگر این کار را انجام می دهند و ما نیز باید بر همین اساس اقدام کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ورزش بانوان نیز باید تقویت شود افزود: البته در بعضی از رشته ها ادب اسلامی زنان ما حکم می کند که وارد نشوند اما این در همه عرصه ها نیست و باید در رشته های دیگر حضور چشمگیر زنان را شاهد باشیم.

احمدی نژاد همچنین افزود: پشتیبانی و حمایت ها باید در ورزش بانوان نیز اعمال شود تا بتوانند در مسابقات آینده به پیروزی های خوبی دست یابند و قله ها را فتح کنند.

وی با اشاره به اعطای نشان لیاقت به محمد بنا و کوروش باقری اظهار داشت: در قانون اساسی آمده است که این نشانه ها باید توسط رئیس جمهور اعطا شود و معنای آن این است که رئیس جمهور به نمایندگی ملت از این چهره ها قدردانی می کند. حقیقتا این دو عزیز در عرصه ورزش زحمات زیادی کشیده اند.

رئیس جمهور گفت: اگر ما می خواستیم این نشانه ها را به اکثر ورزشکاران بدهیم باید به خیلی از عزیزان این نشان داده می شد. به روسای فدراسیونها و ورزشکاران دیگر اما این دو عزیز به نمایندگی از ورزشکاران این نشان را دریافت کردند.

احمدی نژاد افزود: دادن این نشان به معنی تشکر ملت از دست اندرکاران ورزش کشور است. بنده امیدوارم همیشه قامت این دو عزیز و ورزشکاران بزرگوار برافراشته باشد.

وی با بیان اینکه در محیط ورزش باید دولت ، مجلس ، مربیان ، کادر فنی و رسانه ها دست به دست هم دهند تا بتوانند نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند افزود: در عرصه ورزش نباید به حاشیه ها پرداخت چرا که دامن زدن به حاشیه ها انرژی ها را تخلیه می کند و ما باید به فکر قهرمانی باشیم در همه عرصه ها باید قهرمان شویم بخصوص در عرصه ورزش.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک ورزشکار وقتی که در میدان قرار می گیرد نباید دغدغه ای داشته باشد افزود: این ورزشکار فقط باید به این نکته بیاندیشد که 75 میلیون اراده پشت سرش قرار گرفته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه بنده به آینده ورزش ایران امیدوار هستم اظهار داشت: البته دشمن و دشمنان سر و صداهایی ایجاد می کنند این سرو صداها مقطعی است و ملت با افتخار مسیر خود را ادامه می دهد.

بنابراین گزارش رئیس جمهور در این مراسم از تعدادی از قهرمانان، مدال آوران و اعضای کادر فنی پارالمپیک 2012 لندن تقدیر کرد.

در مراسم تقدیر از قهرمانان وزیر ورزش و جوانان، مسعود زریبافان و خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان رئیس جمهور را همراهی کردند.


تاریخ: 1391/7/13
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: