برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سال 2015 برگزار می‌شود نخستین دوره بازیهای اروپایی

جام جم آنلاین: کمیته المپیک اروپا پس از سالها بحث سرانجام برگزاری بازیهای اروپایی را به تصویب رساند و میزبانی نخستین دوره این بازیها در سال 2015 را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد.در رای گیری مخفی که روز شنبه انجام شد طرح برگزاری بازیهای ورزشی اروپا با 38 رای موافق،‌ هشت رای مخالف و سه رای ممتنع به تصویب رسید.

شهر باکو تنها نامزد برگزاری این مسابقات بود و قرار است بازیهای اروپایی هر چهار سال یکبار برگزار شوند.

این مسابقات معادل اروپایی بازیهای آسیایی برای قاره آسیا و بازیهای پان امریکن برای آمریکای شمالی،‌ مرکزی و جنوبی است.

بزرگترین مانع برگزاری بازیهای اروپایی این است که دو ورزش اصلی دو و میدانی و شنا دارای مسابقات قاره‌ای بزرگ و تثبیت شده‌ای هستند. هنوز مشخص نیست آیا این دو رشته در بازیهای اروپایی 2015 برگزار خواهند شد یا خیر.

در مسابقات سال 2015 رقابت پانزده رشته از 28 رشته المپیک تابستانی و دو رشته غیر المپیکی برگزار خواهد شد. هنوز هیچیک از این رشته‌ها به صورت رسمی مشخص نشده‌‌اند اما رشته‌هایی که احتمال تایید آنها وجود دارد شامل تیر و کمان، بدمینتون، بوکس، قایقرانی کانو، شمشیربازی، ‌هندبال، جودو،‌ راگبی سونز،‌ تیراندازی،‌ تکواندو، پینگ پنگ، تریاتلون و والیبال هستند.

طرح برگزاری بازیهای اروپایی از چند سال قبل مورد بحث بوده اما این نخستین بار است که کمیته المپیک اروپا در مورد آن رای گیری می‌کند. (واحد مرکزی خبر)
تاریخ: 1391/9/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: