برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کسایی پور با مهر مطرح کرد:تاثیر کاهش خارجی‌های لیگ بسکتبال/ بازیکنان داخلی بیشتر درگیر بازی‌ها شدند

سرمربی تیم بسکتبال استقلال زرین قشم با تاکید بر محدود بودن تعداد بازیکنان خارجی در نیم فصل نخست رقابت‎های لیگ برتر گفت: این موضوع باعث شد بازیکنان داخلی بیشتر از همیشه درگیر جریان بازی‎ها شوند.

محمد کسایی‌‍پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دیدارهای نیم فصل نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر در مجموع نزدیک به هم دنبال شد، اظهارداشت: معمولا در دور رفت مسابقات تیم ها بعد از چند مسابقه می‎توانند وضعیت کلی خود را به لحاظ نقاط ضعف و قوت مشخص کنند. البته در این نیم فصل بازی‎ها خیلی نزدیک برگزار شد و غیرقابل پیش بینی بود.

وی حضور بازیکنان خارجی در ترکیب برخی تیم‎ها اشاره کرد و یادآور شد: معمولا تفاوتی که در سطح بازیکنان خارجی تیم‌ها وجود دارد تعیین کننده سطح آنهاست به واقع در دوره‌های پیشین لیگ برتر تعیین کننده بودند اما در این نیم فصل که تعداد آنها محدود بود، ترکیب بازیکنان داخلی تیم‎ها نقش تعیین کننده داشتند.

سرمربی تیم بسکتبال استقلال زرین قشم ادامه داد: برخی تیم‎ها خیلی دیر و در میانه نیم فصل بازیکن خارجی گرفتند یا انجام این کار را به نیم فصل دوم موکول کردند. این موضوع باعث شد بازیکنان داخلی بیشتر از همیشه درگیر بازی‌ها شوند. به طور کلی در این نیم فصل سطح تیم‎ها خیلی به هم نزدیک بود و شاید استفاده کمتر از بازیکنان خارجی تا حدی در  این مسئله تاثیر گذاشته بود.

کسایی‎پور در پاسخ به این پرسش که " شما موافق کدام طرح هستید؛ استفاده بیشتر از بازیکنان خارجی یا فراهم کردن میدان برای درگیری بیشتر بازیکنان داخلی؟"، پاسخ داد و گفت: طبیعی است که استفاده از دو بازیکن خارجی موجب بالا رفتن کیفیت بازی‌ها می‌شود و بهره گیری کمتر از آنها موجب می‌شود از بازیکنان داخلی بیشتر و بهتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع به شرایط کلی بسکتبال در کشور بستگی دارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه لیگ خیلی با کیفیتی داشته باشیم حتی می‌توانیم از سه بازیکن خارجی هم استفاده کنیم اما به شرطی که تیم ملی لطمه نخورد. البته با توجه به شرایط فعلی بسکتبال در کشورمان و اینکه باید منافع تیم ملی را هم لحاظ کنیم فکر می‌کنم استفاده از همین یک بازیکن خارجی بهتر است.

سرمربی تیم بسکتبال استقلال زرین قشم که خود یکی از مربیان دیسکالیفه شده در نیم فصل نخست مسابقات بود، در مورد چگونگی قضاوت داوران در نیم فصل نخست گفت: تیم داوری هم در طول مسابقات مانند تیم‌های باشگاهی می‌تواند افت و خیزهای زیادی داشته باشد که البته طبیعی هم است. در طول مسابقات گاهی داوران قضاوت‌های خوبی داشتند اما گاهی هم با افت مواجه شدند.

کسایی‎پور از عملکرد کلی تیمش در نیم فصل نخست مسابقات ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: به غیر از دیدار با البدر بندر کنگ که برای‌مان غیرمنتظره بود، سایر بازی‎ها وضعیت کلی و قدرت‎مان را مشخص کرد. مقابل فولاد تا وقت اضافه پیش رفتیم و می‎توانستیم برنده باشیم. مقابل ذوب آهن که در واقع ترکیب ذوب آهن به این تیم منتقل شده است تا آخرین لحظات می‌توانستیم برنده شویم و مقابل دانشگاه آزاد هم همین وضعیت را داشتیم که البته این بازی‌ها را واگذار کردیم اما در کل شرایط تیم به گونه‌ای است که می‌توانیم در نیم فصل دوم بهتر کار کنیم و نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم استقلال زرین قشم با تاکید بر اینکه در مورد تغییر بازیکن خارجی تیمش یا جذب یک بازیکن دیگر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است از به کارگیری رضا لطفی در نیم فصل دوم خبر داد و گفت: شاید تنها تغییر تیم ما برای نیم فصل دوم استفاده از این بازیکن باشد که در دور رفت بازی‌ها به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر پنجشنبه گذشته به پایان رسید. این رقابت‎ها از پنجشنبه آینده وارد نیم فصل دوم می‎شود.


تاریخ: 1391/10/4
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: