برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پیمان اکبری با مهر مطرح کرد:تنش‌های لیگ باعث عقب‌گرد والیبال می‌شود/ برخی تماشاگران خط می‎گیرند

سرمربی تیم والیبال پیکان با اشاره به تنش‎هایی که رقابت‎های لیگ برتر را طی هفته‌های گذشته تحت الشعاع قرار داده، گفت: این حاشیه‌ها قابل کنترل است و باید با هماهنگی یک کار فرهنگی در مورد آن انجام داد در غیر این صورت والیبال به گذشته‌اش باز می‌گردد.

پیمان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در بررسی دلایل ایجاد حواشی اخیر در رقابت‎های لیگ برتر نباید به دنبال پیدا کردن مقصر بود، اظهارداشت: از بازیکن، کادر فنی و مسئولان تیم‎ها گرفته تا مدیران فدراسیون در بخش‎های مختلف و حتی تماشاگران باعث می‌شوند یک بازی خوب برگزار شود یا تحت تاثیر حواشی مختلف قرار بگیرد. بنابراین فقط یک عامل نمی‎تواند باعث این حاشیه‌ها شده باشد.

" نقش بازیکنان در بسیاری از حاشیه‎های ایجاد شده کمرنگ نبوده است.  در کل به نظر می‎رسد بعد ازموفقیت‎های اخیر والیبال در سطح ملی و به خصوص راهیابی به لیگ جهانی باعث شده بازیکنان متفاوت از همیشه در مسابقات رفتار کنند  به گونه‎ای که به قول بعضی‎ها انگار خود را گم کرده‎اند. نظر شما چیست؟"

وی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: واقعا هر یک از بازیکنان ما برای خودشان کسی هستند و هر یک شخصیت خاصی دارند اما بازیکنان هرچه بیشتر رشد می‎کنند و اسم و رسم بیشتری هم پیدا می‎کنند، شرایط‎شان از نظر اخلاقی خاص‎تر می‎شود به گونه‎ای که باید خیلی مسائل را در هر شرایطی رعایت کنند. نه فقط در والیبال بلکه در کل ورزش.

سرمربی تیم والیبال پیکان ادامه داد: البته در رابطه با مسائل اخیر فقط بازیکنان مقصر نیستند. بخشی از این اتفاقات را باید من مربی و مسئولان تیم‌ها به گردن بگیریم که موظف هستیم با انجام کار فرهنگی این موضوع را برای بازیکنان و تماشاگران‌مان جا بیندازیم که والیبال و در کل ورزش اول برای تامین نشاط، تفریح و سلامتی است و رقابت در آن در جایگاه پائین‎تر قرار دارد.

اکبری که خود سال‎ها به عنوان بازیکن در لیگ برتر و تیم ملی بازی می‎کرد، ادامه داد: الان شرایط در لیگ برتر به گونه‎ای است که رقابت چند تیم خیلی نزدیک دنبال می‎شود به همین دلیل فشار روی تیم‎ها بالاست اما باید این موضوع را برای بازیکنان و تماشاگران خود جا بیندازیم که به هر قیمتی نباید برنده شد.

مربی والیبال ایران با تاکید بر اینکه کنترل تنش‌های لیگ برتر نیازمند همکاری و انجام کار فرهنگی است، تاکید کرد: در یکسری مسائل همه کوتاهی کرده‎ایم بنابراین در مورد این اتفاقات همه افراد مرتبط در تیم‌ها، باشگاه‎ها و فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته داوران مقصر هستند. پس نباید دنبال مقصر بود چون یک نفر مقصر نیست.

وی با یادآوری اینکه زیدان در فینال جام جهانی 2006 با سر به بازیکن ایتالیایی زد، گفت: این صحنه را میلیون‌ها بیننده تلویزیونی دیدند اما بعد از آن از این دست اتفاقات خیلی کم افتاد پس نباید در اینگونه موارد سر بازیکن را برید باید به او یاد داد که برنده شدن به هر قیمتی نمی‎شود و تماشاگران هم در این مورد توجیه شوند.

سرمربی تیم پیکان با تاکید بر اینکه این اتفاقات پیش از این در لیگ ایران رخ نمی‎داد یا خیلی کمرنگ بود اما الان که وارد لیگ جهانی شده‌ایم به کرات شاهد آن هستیم، یادآور شد: این موضوع را در نظر بگیریم که اگر در جریان لیگ جهانی بازیکنان و تماشاگران ما اینگونه مشکل ساز شوند خیلی عواقب بدی دارد و حتی ممکن است به کارت زرد یا قرمز گرفتن یکی از نفرات اصلی تیم ملی‌مان منجر شود و آنگاه بی اخلاقی‎مان در سطح جهانی ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رقابت نزدیک تیم‎‌ها و فشاری که روی بازیکن و مربیان ایجاد کرده است و انتظار بالای تماشاگران در ایجاد حواشی اخیر نقش داشته است، اظهارداشت: در صورت تکرار تنش‌ها در لیگ برتر، والیبال به گذشته خود باز خواهد گشت. برای جلوگیری از عقبگرد والیبال باید من مربی، بازیکنان، مسئولان تیم‌ها و فدراسیون همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم و کار فرهنگی لازم را انجام دهیم.

پیکان اکبری گفت: تماشاگران نمی‌توانند به تیم مقابل بی احترامی کنند مگر اینکه از بازیکن و مربیان تیم‌شان حمایت شوند. گاهی مشخص است که تماشاگران از قبل برای توهین به تیم مقابل آماده شده‎اند یعنی اینکه آنها از تیم خودشان خط گرفته‌اند. باید جلوی این کار گرفته شود و بیش از این اخلاق والیبالی به خاطر منافع شخصی در تیم یا باشگاه زیر پا گذاشته نشود.

سرمربی تیم پیکان در پایان تصریح کرد: حاشیه‌های لیگ برتر مشکل خیلی بزرگی نیست که نتوان جلوی آن را گرفت. این مشکلات قابل کنترل است فقط اینکه باید همکاری داشت و یکسری مسائل فرهنگی را جا انداخت. ما یک کشور فرهنگی هستیم. به یاد داشته باشیم در کل ورزش اخلاق مهمترین فاکتور است در نبود آن قهرمانی در المپیک هم بی ارزش خواهد بود.


تاریخ: 1391/10/4
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: