برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آسیب‌های ورزشی در قالب پرسش و پاسخ در کتاب گردآوری شد

کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما» تالیف «توماس هاوارد» با همکاری «گری دبلیو کی هو» و «جاش لوییز» با ترجمه مشترک پویان ثابت، مسعود حاجیانی و محمد توکلیان‌فرد، با معرفی شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی، کمک موثری در پیشگیری از آسیب‌های بعدی است.-پویان ثابت، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی این کتاب را در مقایسه با کتاب‌های مشابهی که در این زمینه در بازار موجود است، جدید دانست و به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما»  از حیث برخی موضوعات و سوالات مطرح شده چون شکستن گوش کشتی‌گیران و نوع تمرینات برای پیشگیری از آسیب در دوران بارداری، حاوی اطلاعات جدیدی است که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.
 
استاد دانشگاه آزاد اردستان و شیراز، در ادامه افزود: مباحث مطرح شده در این کتاب به همراه برنامه‌های تمرینی ویژه و متناسب برای هر ورزش که نقش پیشگیری‌ و کمک‌کننده در آسیب‌های ورزشی دارند، می‌تواند برای ورزشکاران بسیار مفید و موثر واقع شود.

کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما» در 6 بخش، شایع‌ترین و مهم‌ترین آسیب‌های ورزشی را دسته‌بندی کرده و در هر بخش به تعدادی پرسش که توسط ورزشکاران درباره آسیب‌های مختلف ورزشی مطرح می‌شود با روش علمی، پاسخ داده شده است.

در بخش اول با عنوان دانستنی‌های عمومی، 20 پرسش، درباره آسیب‌های مرتبط با ورزش از جمله شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی در میان زنان ورزشکار، نوع تمرینات برای ورزشکارانی که دیابت و یا فشار خون بالا دارند و گرفتگی‌های عضلانی، ارایه شده است. 

آسیب‌های سر، صورت و گردن، بخش دوم کتاب است که در این قسمت، به پرسش‌هایی درباره آسیب‌های این نواحی حساس بدن و کارهای لازم برای پیشگیری و یا پس از وارد شدن ضربه، پاسخ می‌دهد و راهکارهای علمی و عملی ارایه می‌‌کند. 

بخش سوم کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما»، به آسیب‌های اندام فوقانی، اختصاص دارد.  در پاسخ به پرسش‌های این بخش، نکاتی درباره جزئیات آسیب‌های اندام فوقانی و مراقبت‌های پزشکی مربوط به آن، مطرح می‌شود. بحث محوری سوالات این بخش، درباره آسیب‌های شانه و عضلات آن است. 

در بخش چهارم ، آسیب‌های تنه مانند آسیب‌های دنده‌ها، شکم، پهلوها و کمر مطرح می‌شوند. چه کارهایی درباره کمر درد باید انجام داد، دردهای پهلو و راه چاره، راه درمان شکم ضربه‌خورده و کارهایی که برای دنده‌های ضربه‌خورده باید انجام داد، مباحث مطرح شده در پاسخ به پرسش‌های این بخش به شمار می‌آیند. 

در بخش پنجم، آسیب‌های اندام تحتانی، از کشیدگی کشاله ران، فتق ناشی از ورزش، درد لگن خاصره و صداهای مفصل ران بررسی و به پرسش‌هایی که از سوی ورزشکاران در این موارد مطرح شده است، پاسخ می‌دهد و راهکار عملی ارایه می‌کند. 

بخش پایانی کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما» به آسیب‌های ویژه ورزشی، اختصاص دارد. در این بخش، شایع‌ترین آسیب‌ها در ورزش‌هایی مانند دو و میدانی، بیس‌بال، بسکتبال، اسکی و اسنوبرد بررسی می‌شوند. 

چاپ نخست کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره آسیب‌های ورزشی شما» در 240 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 9 هزار تومان، از سوی انتشارات حتمی چاپ و روانه بازار نشر کتاب‌های ورزشی شد.
تاریخ: 1392/1/9
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: