برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«اسکیت نمایشی» مهرماه به مدارس می‌رسد

سرپرست فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده این فدراسیون برای حمایت از انتشار کتاب‌های آموزشی، از انتشار کتاب«اسکیت نمایشی» تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.-دکتر فریبا محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هر یک از مربیانی که در مدارس اسکیت به تدریس تئوری و عملی این ورزش مشغولند، موظف به ارایه کتاب‌ها، جزوات و منابع مکتوب برای آموزش علاقه‌مندان به زیر‌مجموعه‌های متعدد این رشته‌ ورزشی‌اند.

وی با اشاره به نیاز مدارس اسکیت به تازه‌های نشر در حوزه‌ این ورزش، افزود: در آیین‌نامه اجرایی فدراسیون به صراحت ذکر شده است که مدارس آموزش اسکیت موظف به آموزش تئوری‌‌ این ورزش از طریق کتاب‌ها و جزوات تخصصی‌اند. بر این اساس، فدراسیون آماده ارایه تازه‌ترین آثار منشتر شده در زمینه اسکیت به مدارس پایه و پیشرفته این ورزش است.

محمدیان از انتشار کتاب اسکیت نمایشی از سوی این فدراسیون خبر داد و اضافه کرد: این کتاب را پیش از انتشار در اختیار کمیته داوران فدراسیون و همچنین برخی صاحب‌نظران و کارشناسان اسکیت قرار داده‌ایم تا از نظراتشان برای بالا بردن عیار آموزشی آن استفاده کنیم.

سرپرست فدراسیون اسکیت زمان انتشار این کتاب را حداکثر پایان تابستان دانست و توضیح داد: همه تلاشمان را می‌کنیم که این کتاب تا مهرماه منتشر شود در اختیار مدارس آموزش اسکیت سراسر کشور قرار گیرد. یکی از تیم‌های داوری فدراسیون 80 درصد مطالب کتاب اسکیت نمایشی را تایید کرده است و منتظر نظرات سایر کارشناسان درباره محتوای آموزشی این کتابیم.

وی با اشاره به انتشار کتاب‌های آموزشی از سوی انجمن‌های مختلف اسکیت، اضافه کرد: انجمن‌های اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی و فیری‌اسکیت (اسکیت آزاد) فعالیت‌های خوبی را برای انتشار و توزیع آثار آموزشی انجام داده‌اند. در زمینه اسکیت‌هاکی هم ترجمه‌های خوبی به دستمان رسیده است اما شرایط کتاب‌های اسکیت سرعت از نظر کمیت و کیفیت بسیار مطلوب‌تر از دیگر شاخه‌ها است. اسکیت سرعت علاقه‌مندان زیادی در کشورمان دارد و طبیعی است که نگاه‌های بیشتری را به خود معطوف کند.

 محمدیان درباره تهیه منابع آموزشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: فدراسیون به گروهی از دانشجویان داوطلب ماموریت داده بود که برای تهیه منابع آموزشی تخصصی اسکیت به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند اما متاسفانه آثار تازه‌ای در این حوزه به دستشان نرسید. پس از نمایشگاه با ناشران ورزشی مذاکراتی را برای ترجمه تازه‌های آموزشی اسکیت انجام داده‌ایم که امیدواریم نتیجه مطلوبی داشته باشد.

سرپرست فدراسیون اسکیت همچنین از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی در این فدراسیون خبر داد و افزود: فدراسیون به پنج انجمن مستقل اسکیت و همچنین کمیته رول‌بال که قرار است به زودی تبدیل به انجمن شود، دستورالعملی را مبنی بر تهیه منابع مکتوب و به روزرسانی آثار آموزشی ارایه کرده است. این اقدام در زمینه کتاب، بروشور، فیلم و پوسترهای تخصصی انجام خواهد شد.
تاریخ: 1392/4/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: