برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

این کتاب چکیده عمرم است

حمزه ایلخانی‌زاده، نویسنده کتاب «چوگان در گذر زمان» که در اثرش مرحله ویرایش نهایی قرار دارد، گفت: حدود 20 سال برای تالیف و تدوین این کتاب وقت گذاشتم و این کتاب چکیده عمرم به حساب می‌آید.ایلخانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این کتاب، اثر نفیسی است که علاوه بر چگونگی پیدایش و سیر تحول ورزش چوگان در کشورمان، دربرگیرنده دیدگاه‌های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی و ورزشی است.

رییس فدارسیون چوگان در پاسخ به این پرسش که:« آیا این اثر شباهتی به کتاب "تاریخ چوگان در ایران و کشورهای عربی" نوشته آذرتاش آذرنوش دارد یا نه؟» توضیح داد: از آذرنوش به خاطر انتشار کتاب ارزشمندش در حوزه چوگان تشکر می‌کنم. ایشان زحمات زیادی را برای انتشار «تاریخ چوگان در ایران و سرزمین‌های عربی» متحمل شدند. البته کتاب من نگاهی تاریخی بیشتری به این رشته ورزشی دارد و اثری مرجع و مستند برای علاقه‌مندان به ورزش چوگان به شمار می‌آید.

وی افزود: این اثر از 700 صفحه تشکیل شده و دربرگیرنده 20 فصل است و در آن به سیر تغییر و تحول چوگان هنگام روی کار آمدن سلسله‌های مختلف در کشورمان مانند هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و غزنویان تا زمان کنونی پرداخته شده است. ضمن این‌که مطالبی از نویسندگان و صاحب‌نظران در حوزه ورزش چوگان را هم  ضمیمه آن کرده‌ایم.

ایلخانی‌زاده با اشاره به این‌که فدراسیون سعی می‌کند این کتاب دست‌کم با شمارگان سه هزار نسخه در نوبت اول منتشر شود، اضافه کرد: در تالیف و تدوین «چوگان در گذر زمان» کارشناسان و صاحب‌نظران این ورزش مانند مسعود ابراهیم‌نژاد کمک شایان توجهی به من کردند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. به احتمال فراوان این کتاب تا پایان سال جاری به کتابفروشی‌ها می‌رسد، هرچند که هنوز با هیچ ناشری در این زمینه وارد مذاکره نشده‌ایم.
تاریخ: 1392/5/2
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: