برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«بدو! بپر! پرتاب کن!» روی سایت فدراسیون دو و میدانی

نسخه «پی.دی.اف» کتاب راهنمای رسمی انجمن‌ بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF) برای آموزش این ورزش با عنوان «بدو! بپر! پرتاب کن!» روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی فدراسیون دو و میدانی کشورمان قرار گرفت.-به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب از سه بخش اصلی با عناوین دوها، پرش‌ها و پرتاب‌ها تشکیل شده است و هر بخش یک گروه‌رشته ورزش دو و میدانی را دربر می‌گیرد. این بخش‌ها با معرفی مختصر اصول و مبانی هر یک از گروه‌رشته‌ها آغاز می‌شوند. 

مهم‌ترین نکات نظری پایه، اهداف عمومی، اصول کلیدی بیومکانیکی و بازنگری ساختارهای مرحله‌ای، حرکات تمرینی پایه، مباحث مشترک بخش اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. بخش فرعی کتاب باعنوان «مواد دوها» هم بازنگری مختصری از تمرینات دوهای استقامت و نیمه استقامت را نشان می‌دهد. 

یکی از ویژگی‌های «بدو! بپر! استارت بزن!» استفاده از شرح تصویری برای آموزش تکنیک‌های مواد گروه رشته‌ها مختلف به حساب می‌آید و باعث شده است مربیان دو و میدانی درهر سطحی که باشند، از اطلاعات و آموزش‌های این کتاب به خوبی استفاده کنند. 

در تدوین این کتاب کارشناسانی متعددی سهیم بوده‌اند که از سرشناس‌ترین آن‌ها می‌توان به هارالد مولر و ولف‌گانگ ریتزفورد از آلمان، پیتر تامپسون از انگلستان و چارلز گوزولی از فرانسه اشاره کرد که لامان دیاک، رییس انجمن بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی IAAF در بخشی از کتاب، تشکر ویژه‌ای از آن‌ها کرده است. 

در مقدمه کتاب‌ «بدو!‌ بپر! پرتاب کن!» آمده است: «این کتاب اساساً به این دلیل نوشته شده است که مدرسین- مربیان دوره‌های آموزشی که به تربیت مربیان جدید می‌پردازند، همواره به آن نیاز داشتند ولی وقتی برای چنین منبعی جستجو می‌کردند دست خالی برمی‌گشتند. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان تربیت بدنی و ورزش به راهنمای ساده‌ای در مورد تکنیک‌های دو و میدانی که بتوانند با خود داشته باشند و در موقع تمرین در پیست و آموزش در مدارس استفاده کنند، به شدت نیازمندند. مربیان به تجربه درمی‌یابند مرجعی که برای تجدید نظر سریع مبانی فنی، قبل از مربیگری ماده‌ای که برای مدتی از آن دور بوده‌اند به سادگی قابل استفاده باشد، بسیار گرانبها است.» 

نسخه «پی.دی.اف» کتاب «بدو! بپر! پرتاب کن!» در چهار فصل و 160 صفحه روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی فدراسیون دو و میدانی به نشانی اینترنتی www.iaaf.ir/sorat.pdf قابل مشاهده است.
تاریخ: 1392/6/4
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: