برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

9 باور غلط ورزشی درباره سلامت

«كار كردن با وسایل چربی‌سوز، چربی شكم را از بین می‌برد.»

چیزهایی را كه در تبلیغات می‌بینید، باور نكنید. دستگاه چربی‌سوز ممكن است به محكم كردن ماهیچه‌های بخش میانی بدن كمك كند و حالت بدن را متناسب نماید، ولی توانایی مشاهده ی ماهیچه‌های شكمی، ‌با مقدار كلی چربی بدن متناسب است. اگر چربی‌های شكمی‌ خود را از دست ندهید، ماهیچه‌های شكمی‌ را نخواهید دید.

اما آیا استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به شما در كم كردن چربی‌های شكم كمك كند؟ كارشناسان می‌گویند: نه!

شما نمی‌توانید قسمت خاصی از بدنتان را در نظر بگیرید و چربی‌های آن قسمت را بسوزانید، بنابراین این دستگاه‌ها نمی‌توانند به كاهش وزن در آن قسمت‌های بدن كمكی كنند. برای سوزاندن چربی بدن، باید تمریناتی را انتخاب كنید كه هم شامل ورزش‌های كمك كننده به قلب و عروق و هم شامل ورزش‌ها و تمرینات استقامتی هستند.

باور غلط 8

«دستگاه‌های ورزشی، مطمئن‌ترین راه برای ورزش هستند و به كمك آنها همیشه می‌توانید به روشی علمی و صحیح، ورزش ‌كنید.»

ممكن است فکر کنید كه یك دستگاه ورزشی، بدن شما را در وضعیتی درست تنظیم می‌كند و باعث می‌شود تمام حركات را به روش صحیح انجام دهید. این گفته، زمانی درست است كه دستگاه مورد نظر برای قد و وزن شما به طور دقیق و صحیح تنظیم شده ‌باشد. این نظر كارشناسان است.

تا زمانی یك مربی ورزشی و یا فردی كه شایستگی لازم را دارد، تنظیمات لازم را برای شما انجام ندهد، در شیوه‌ ورزش كردن دچار اشتباهات فراوانی خواهید شد و اگر بدون نظارت مربی، با هر دستگاهی و یا حتی بدون استفاده از دستگاه ورزشی ورزش کنید، خطر آسیب‌ دیدن بدن خود را افزایش خواهید داد.

باور غلط 9

«اگر می‌خواهید ورزش برایتان مفید باشد، باید در هنگام ورزش كردن، اندكی احساس درد كنید.»

از بین تمام شایعات پخش شده در مورد پرورش و زیبایی اندام، كارشناسان معتقدند كه بحث بدون رنج، چیزی به دست نمی‌آید، بیشترین خسارت را به افراد می‌زند.

درست است كه یك یا دو روز بعد از ورزش، نوعی درد را در عضلات احساس خواهیم کرد، ولی این حس تفاوت بسیاری با درد عضلات در هنگام ورزش كردن دارد.

شما نباید در هنگام انجام فعالیت ورزشی، احساس درد و ناراحتی كنید، زیرا در غیر این صورت یا حركات را به روشی غلط انجام می‌دهید و یا از قبل، نوعی آسیب‌دیدگی داشته‌اید.

كارشناسان، ورزش با درد را توصیه نمی‌كنند. اگر در حین ورزش، در بخشی از بدن احساس درد كردید، ورزش را متوقف كنید. بعد كمی‌ استراحت كنید تا درد متوقف شود. اگر نشد و یا با ورزش مجدد، دوباره درد شروع یا حتی بیشتر شد، به پزشك مراجعه كنید.

ترجمه: دکتر مهدی تیموری

منبع: Fitness.com

*مطالب مرتبط:

6 دلیل دیگر برای ورزش بیشتر

4 اشتباه رایج درباره ورزش

رفع خستگی بعد از یك روز كاری سخت

تناسب اندام در 8 هفته

بعد از ورزش، عضلاتتان می‌گیرد؟

نقش ورزش در کنترل وزن

نقش ورزش در سلامت جسم

پیاده روی مفیده، ولی دویدن نه

خوابی آرام با ورزش

خانم ها کی ورزش کنند؟

با ورزش از چربی دور شکم بکاهید

آیا ورزش باعث بیشتر خوردن می شود؟

آیا ورزش كردن بعد از غذا ضرر دارد؟

بخش تغذیه و سلامت تبیان

 

تاریخ: 1388/9/10
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: