برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ارایه جدیدترین راهکارهای پیروزی در کتاب «تمرین کشتی»

کتاب «تمرین کشتی» به قلم ویلیام ولکر با ویرایش و افزودن بخش‌های جدید به بازار جهانی کتاب آمد. این بخش‌ها تمرینات، راهکارهایی برای مربی‌ها و برنامه‌های تمرینی را شامل می‌شود. ویرایش دوم این کتاب حجیم‌تر و جامع‌تر از نسخه پیشین است.-

به گزارش خبرگزار کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت هیومن کنتیکس، این کتاب شامل تمریناتی برگرفته از مربی‌های کشتی بهترین دبیرستان‌ها و دانشکده‌ها است که در آن تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی که هر یک از این مربی‌ها در آن متبحر بوده‌اند، از خاک کردن حریف گرفته تا زیرخم گرفتن و ضربه فنی، به طور جداگانه توضیح داده شده‌اند. 

بخش‌های این کتاب به ترتیب از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین تمرینات را دربر دارند. هر یک از این بخش‌ها شامل نیازهای مقدماتی، توضیح کامل حرکات و نکات کلیدی برای مربی‌ها به منظور بالا بردن بازده هر یک از تمرینات است. 

در این کتاب همچنین دستورات کامل برای انجام صحیح هر یک از حرکات به تفصیل شرح داده شده است. 

کتاب «تمرین کشتی» از 9 فصل با عنوان‌های «تمرینات ضروری برای انجام حرکات»، «حرکات پا: چابکی، سرعت و تمرینات تعادلی»، «تمرینات خاک کردن (پنج تمرین)»، «تمرینات پیشرفته زمین زدن و خاک کردن»،  روش‌های هجوم بردن و فرار کردن»، «تمرینات ترکیبی زیرخم‌گیری و ضربه فنی(هفت تمرین)»، «تمرینات پیشرفته ضربه فنی ( پنج تمرین)»، «تمرینات آمادگی جسمانی (11 تمرین)» و «تمرینات موثر و فعالیت‌های خارج از فصل (مفصل)» تشکیل شده است.

در این کتاب تمریناتی از مربیان و ورزشکاران سرشناس نظیر بیل آرچر، بروث برنت، دِیو لاموته، پَت پکورا و لری شا جمع‌آوری شده است.

درباره نویسنده این کتاب ورزشی هم باید گفت که «ویلیام ولکر» دارای 50 سال تجربه‌ به عنوان کشتی‌گیر، مربی و داور رسمی است که طی فعالیتش در حوزه مربیگری نوجوانان و مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان به عنوان یکی از برترین مربی‌های کشور آمریکا شناخته می‌شود. ولکر سال 2005 بعد از 25 سال فعالیت به عنوان داور کشتی، بازنشسته شد. وی در سال 1990، داور سال ویرجینیای غربی نام گرفت. ولکر از سال 1974 تاکنون بیش از ششصد مقاله را درباره هنر و علم ورزش کشتی نوشته است و در سال 1987 از سوی مجله کشتی آمریکا «نویسنده ورزشی ملی» نامیده شد. او چند بار نیز جایزه رسانه «سیندر میلر» ویرجینیای غربی را دریافت کرد. 

ولکر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه پیترزبورگ و مدرک دکترایش را در زمینه آموزش و پرورش از دانشگاه ویرجینیای غربی دریافت کرد. او بعد از بازنشستگی‌اش پس از 40 سال تدریس، سال 2009 «معلم سال» لقب گرفت. 

«بابی داگلاس» مربی تیم ملی آمریکا در المپیک‌های 1992 تا 2004 درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب به مربی‌ها برای پرورش قهرمان‌های کشتی از دوره نوجوانی تا سطح دانشگاهی بسیار کمک می‌کند. این کتاب را حتما بخوانید.»
 
«کل سندرسون» قهرمان المپیک 2004 نیز درباره این کتاب می‌گوید: «برای رسیدن به نهایت توانمندی‌هایتان به عنوان کشتی‌گیر می‌بایست مشتاقانه در اوقات خارج از فصل تمرین کنید. این کتاب فعالیت‌ها و تمرین‌های بسیار خوبی را مطرح می‌کند که برای این منظور بسیار مفید است.»

تاریخ: 1392/9/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: