برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ارایه «فعالیت‌های جسمی و سلامت روان» در بازار جهانی کتاب

کتاب «فعالیت های جسمی و سلامت روان» اثری از انجلا کلا، روانشناس و فیزیولوژیست بخش روانشناسی دانشگاه «وست مینیستر» لندن با همکاری سارا ادموند از سوی انتشارات هیومن کنتیکس منتشر و روانه بازار کتاب ورزشی جهان شد.-به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از انتشارات هیومن کنتیکس، این کتاب بیانگر این حقیقت است که چگونه فعالیت‌های فیزیکی در بهبود سلامت موثرند و آثار مخرب ضعف و بیماری‌های روان را کاهش می‌دهند. 

کتاب «فعالیت های جسمی و سلامت روان» که برای دانشجویان، محققان و استادان دانشگاهی در زمینه علوم ورزش ، تناسب اندام و سلامت نوشته شده است، عواملی را که در رابطه بین سلامت روانی وفعالیت‌های جسمی موثرند، مفصل شرح می‌دهد. 

این اثر مکتوب ورزشی همچنین تاثیرات مثبت فعالیت‌های جسمانی را بر بهبود یافتن بیماری‌های روانی مانند آلزایمر، افسردگی، شیزوفرنی و رفتارهای اعتیادآور توضیح می‌دهد. 

خوانندگان این کتاب درمی‌یابند که چگونه افزایش فعالیت‌های جسمی باعث افزایش حس تندرستی می‌شود و مانند یک درمان دارویی عمل می‌کند. 

همچنین در این کتاب فهرستی از تمرین‌های آمادگی، سلامت روانی و نمونه‌ای از برنامه‌های گروهی ویژه وجود دارد که به تکمیل و اجرای برنامه‌های ورزشی برای تامین نیازهای بیماران کمک می‌کند. 

کتاب «فعالیت‌های جسمی و سلامت روان» با شناساندن سیستمی از مغز آغاز می‌شود و توضیح می‌دهد که چگونه این سیستم فعالیت‌های جسمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بهبود سلامت روان می‌شود. 

از  موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود، می‌توان به «نگاهی اجمالی به راهنمای فعالیت‌های جسمانی و چالش‌هایی در تخمین تاثیر این فعالیت‌ها بر سلامت روان»،« چگونگی تاثیر فعالیت‌های فیزیکی بر بهبود سلامت در سراسر زندگی و افزایش طول عمر و آثار آن بر اوضاع اجتماعی اقتصادی»،«چگونگی اثرگذاری این فعالیت‌ها و تمرین‌های ورزشی در بهبود کیفیت زندگی و شرایط و بیماری‌های مختلف جسمی و روانی» و «بررسی رابطه ورزش با موارد مختلف از از جمله بیماری‌های تغذیه، مشکلات جسمی و اثرات سوء ورزش کردن زیاد بر سلامت روانی» اشاره کرد.

یادگیری ساختار هر بخش به دانش‌آموزان و پزشکان در آموختن و ارجاع مسایل کمک می‌کند. همچنین رئوس مطالب هر بخش و مقدمه نویسنده یک مرور کلی از ساختار و محتوای این کتاب را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

این کتاب دستاوردهای نظری و علمی را با رهنمودهای عملی برای برنامه‌های ورزشی، سنجش‌های استراتژیک و روش‌ها تلفیق کرده است. نویسنده این کتاب با ایجاد تعادل بین اصول نظری و عملی این منبع به دانش‌آ‌موزان، محققان و پزشکان کمک می‌کند تا از رابطه بین فعالیت‌های جسمانی و سلامت جسمی و روانی آگاه شوند و بتوانند این اطلاعات را برای درمان و کمک به بیماران و مراجعان در شرایط مختلف به کار گیرند.

درباره نویسندگان این کتاب نیز باید گفت که دکتر انجلا کلا پروفسور روانشناس و فیزیولوژیست بخش روانشناسی دانشگاه وست مینیستر لندن است. وی همچنین ریاست سازمان روانشناسی و سرپرستی گروه تحقیقاتی روانشناسی فیزیولژی و استرس را بر عهده دارد. تاکنون از وی به دلیل تحقیقاتش در زمینه بیولوژیک سلامت روان قدردانی و در سال 2002 جایزه ملی جامعه مدرسین به او اهدا شده است.

دکتر سارا ادموند نیز عضو گروه محققان بخش روانشناسی دانشگاه وست مینیستر، روانشناس و روانشناسی ورزش است که به عنوان محقق، معلم ورزش و روانشناس ورزش تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده است. 

این دو محقق با تلفیق مهارت‌هایشان در حوزه سلامت روان و روانشناسی ورزش، نگرش منحصر به‌فردی را در رابطه بین فعالیت جسمانی و سلامت روان به دنیا ارایه کرده‌اند.
تاریخ: 1392/9/22
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: