برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مکتوبی برای پیوند دنیای ورزش و دانش

کتاب توان «انفجاری و قابلیت پرش» اثر مشترک «تادیوس استارزینسکی» و «هنریک سزانسکی» را پدیده بلوری‌زاده به فارسی برگردانده است. این کتاب اطلس تمرینات ورزشکاران برای توسعه توان انفجاری یا قابلیت پرش در 32 رشته ورزشی اصلی به شمار می‌آید و پیوندی بین حوزه ورزش با دنیای علم و دانش محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، وقتی یک ورزشکار دست به قلم می‌گیرد و کتابی را ترجمه یا تالیف می‌کند، نشانه‌‌های خوب و مثبتی در مقابل چشمان اهالی حوزه علم ورزش پدیدار می‌شود. نخست این‌که چنین ورزشکاری اهل مطالعه بوده است که حالا دست به قلم هم شده و دیگر این که می‌توان حتی به اندازه یک گام کوچک به علمی شدن ورزش کشور امیدوار بود، حتی در حد این‌که چنین مربی یا ورزشکاری در عرصه فعالیتی‌اش قدری نگاه علمی را هم دخیل کند.

درباره کتاب توان انفجاری و قابلیت پرش هم باید گفت که این کتاب در حقیقت اطلس تمرینات ورزشکاران برای توسعه توان انفجاری یا قابلیت پرش در 32 رشته ورزشی اصلی به شمار می‌آید.

پیش از پرداختن به مطزالب این اثر مکتوب ورزشی باید متذکر شد که قابلیت پرش نوعی قابلیت پیچیده حرکتی است که به عوامل متعددی از ساختار و ترکیب بدنی ورزشکار، سرعت، قدرت و انعطاف‌پذیری عضلات دخیل در مرحله کنده‌شدن از زمین و هماهنگی عصبی ـ عضلانی بستگی دارد. قابلیت پرش در واقع، نمایانگر قدرت انفجاری در قالب یک پرش است. ضربات مشت یا حرکت بازو در پرتاب وزنه، نمونه‌هایی از تظاهرات قدرت انفجاری‌اند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب اطلس تمرینات توان انفجاری و قابلیت پرش در هشت فصل به محتوای قابلیت پرش در آماده‌سازی ورزشکار، توسعه قابلیت پرش در مراحل مختلف تمرینات ورزشی، تمریناتی برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های مچ پا، زانو و مفاصل دست، اطلس تمرینات برای قابلیت پرش و توان انفجاری، تمرینات ویژه رشته‌های انفرادی، تمرینات ویژه رشته‌های تیمی، تمرینات ویژه رشته‌های رزمی و تمرینات قدرتی مکمل می‌پردازد.

آن‌چه این اثر مکتوب را به کتابی مطلوب تبدیل کرده است، استفاده از تصاویر، نمودارها و جدول‌های بسیار گویاست. در واقع، وجود این بخش‌ها است که مخاطب را با یک کتاب کاربردی روبه‌رو می‌سازد، کتابی که یک مربی یا ورزشکار با سطح سواد معمولی هم می‌تواند استفاده مناسبی از آن ببرد.

نخستین چاپ کتاب اطلس تمرینات توان انفجاری و قابلیت پرش با شمارگان یک هزار نسخه، در 128 صفحه و به بهای 75 هزار ریال به تازگی از سوی نشر علم و حرکت روانه بازار کتاب شده است.
تاریخ: 1392/9/23
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: