برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

خاطرات خنده‌دار بانوان ورزشکار کتاب می‌شود

پدیده بلوری‌زاده، مولف و مترجم حوزه تربیت بدنی و ورزش، از گردآوری و تالیف دو اثر مکتوب این حوزه خبر داد.دکتر بلوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با چند تن از خانم‌های ورزشکار قرار گذاشته‌ایم خاطرات ورزشی خنده‌دارمان را بنویسیم. این‌که می‌گویم خاطرات خنده‌دار، مربوط به الان می‌شود، وگرنه برخی از آن‌ها در زمان وقوع خیلی هم خاطرات سختی بودند. اگر به یک جمع‌بندی مناسب برسیم، حتما آن‌ها را چاپ خواهیم کرد.

مترجم کتاب کتاب «توان انفجاری و قابلیت پرش» افزود: گردآوری و انتشار این خاطرات می‌تواند مکتوبی خواندنی و جذاب را برای اهالی ورزش و حتی غیرورزشی‌ها فراهم آورد.

دکتر بلوری‌زاده با بیان این‌که پیش از تکمیل خاطرات خنده‌دار خانم‌های ورزشکار، تصمیم دارد رساله‌ دکترایش را در قالب کتاب منتشر کند، افزود: من این رساله را با عنوان «سوء رفتار مربیان و تاثیر متقابل روی رابطه مربی با ورزشکار و همچنین اثربخشی آن» نوشتم و از آن هم دفاع کردم.

وی با اشاره به این‌که انتشار این رساله را به یک ناشر حوزه روانشناسی خواهد سپرد، افزود: این رساله دربرگیرنده حوزه‌های مدیریت ورزشی، رفتار سازمانی و روانشناسی است. من در این تحقیق به بررسی این موضوع پرداختم که سوء رفتار برخی از مربیان مانند داد و بیداد کردن، پرتاب کردن چیزی به سمت بازیکن یا نظایر آن، چه تاثیری بر شخصیت و عملکرد ورزشکار و همچنین ارتباط دوسویه مربی و ورزشکار دارد.

این نویسنده و مولف ورزشی درباره نتیجه‌ای که از این تحقیق حاصل شده است، اظهار کرد: چنین سوء رفتاری بدون شک تاثیرگذار است و اغلب بر رابطه طرفین تاثیر منفی می‌گذارد. گاهی هم که تفاهم و درک د طرفه شفافی بین ورزشکار و مربی وجود دارد، شاید برخی‌ رفتارها به ورزشکار انگیزه بدهد اما یافته‌های علمی نشان می‌دهد که مربی باید در رابطه‌اش با ورزشکار، به چشم یک انسان به او که دارای احساس و عاطفه است، نگاه کند و نه یک ماشین.

دکتر بلوری‌زاده با بیان این‌که در مقابل برخی سوء‌ رفتارهای برخی مربیان ایرانی، مربیانی هم در کشورمان فعالیت می‌کنند که رفتاری حساب‌شده و علمی را با ورزشکاران دارند، افزود: یکی از این مربیان، «ولاسکو» سرمربی خارجی تیم ملی والیبال است. رفتار احترام‌آمیز او با ورزشکاران ناشی از نگرش او به شاگردانش است که آنان را انسان‌هایی با تمامی عواطف و احساسات می‌بیند و با آن‌ها به خوبی رفتار می‌کند. نتیجه رفتار او را نیز می‌توان در نتایج تیم ملی والیبال ایران و دوستی ایجاد شده بین ورزشکاران و کادر فنی مشاهده کرد.
تاریخ: 1392/9/24
موضوع: توپ و تور
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: