برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صفحه شطرنج در کتابفروشی‌ها گشوده شد

مدیرمسوول انتشارات فرزین از چاپ شش کتاب تخصصی حوزه شطرنج خبر داد. دو کتاب از این مجموعه نخستین‌بار منتشر شده‌اند و چهار کتاب دیگر بازچاپ آثار پیشین این نشرند./

حسین غیاثی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «همانند استاد بزرگ بازی کنید» یک مجموعه دو جلدی است که محور اصلی آن را «تئوری وسط بازی شطرنج» تشکیل می‌دهد.

وی افزود: جلد نخست این کتاب 22 فصل و 400 صفحه و جلد دوم 22 فصل و 512 صفحه دارد. فواید شطرنج، شناخت صفحه شطرنج، تاکتیک شطرنج، الگوی ماتی و مراحل بازی شطرنج، عنوان برخی فصل‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

به گفته غیاثی، کتاب «همانند استاد بزرگ بازی کنید» ترجمه محمد بوترابی با شمارگان یکهزار و پانصد نسخه و به قیمت یکصد و ده هزار ریال روانه بازار نشر شده‌است.

وی افزود: کتاب دیگری که به تازگی  نخستین بار از سوی انتشارات فرزین به چاپ رسیده‌است، «راهی به سوی شطرنج پایه» نام دارد. موضوع اصلی این کتاب، آموزش شطرنج به کودکان در هفت فصل است.

مدیرمسوول انتشارت فرزین گفت: کتاب «راهی به سوی شطرنج پایه» توسط «فرهام هنری» گردآوری و تدوین شده و با شمارگان یکهزار و پانصد نسخه و به قیمت 90 هزار ریال روانه‌ بازار چاپ شده‌است.

غیاثی با اشاره به تجدید چاپ چهار کتاب از سوی این نشر گفت: مجموعه دو جلدی «تئوری وسط بازی شطرنج» یکی از این آثار است که جلد نخست آن شامل شکل‌های ایستا و جلد دوم شامل شکل‌های پویا در بازی شطرنج می‌شود.

وی افزود: این مجموعه دو جلدی را عباس لطفی، خسرو شهسوار و خشایار مصطفوی کاشانی به فارسی برگردانده‌اند. جلد نخست این کتاب در 400 صفحه و به قیمت یکصد و پنجاه ‌هزار ریال و جلد دوم آن در 512 صفحه و به قیمت یکصد و شصت هزار ریال منتشر شده‌اند.

غیاثی همچنین اظهار کرد: چاپ سوم کتاب «آزمون و مهارت در شطرنج» نیز از سوی انتشارات فرزین روانه بازار شده‌است. این کتاب به صورت سوال و جواب طراحی شده‌است، به گونه‌ای که مخاطب کتاب مساله‌های موجود را حل می‌کند، به خودش نمره می‌دهد و به این صورت، بازی شطرنج را بهتر یاد می‌گیرد.

به گفته وی، کتاب «آزمون و مهارت در شطرنج» ترجمه رضا رضایی با شمارگان یکهزار نسخه، در یکصد و 44 صفحه و به قیمت60 هزار ریال روانه بازار کتاب شده‌است.

این ناشر تخصصی حوزه شطرنج با بیان این که کتاب «تاکتیک‌های برنده در شطرنج» دیگر کتاب تجدید چاپی این نشر است، افزود: این کتاب اثر «چرنف» محسوب می‌شود که رضا رضایی آن را به فارسی برگردانده‌است. تاکتیک وسط بازی، درباره حمله دوگانه، سوار وظیفه، حمله در خطوط، عملیات ترکیبی و هنر دفاع، عنوان تعدادی از سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. چاپ دوم کتاب «تاکتیک‌های برنده در شطرنج» با شمارگان پنجهزار نسخه، در پانصد صفحه و به قیمت 90 هزار ریال منتشر شده‌است.

غیاثی ادامه داد: همچنین چاپ سوم کتاب «آموزش شطرنج گام به گام» با رضا رضایی از سوی این نشر به چاپ رسیده‌است. این کتاب از سوی فدراسیون جهانی شطرنج و در قالب 75 درسنامه تدوین شده، آموزش شطرنج را محور اصلی خودش قرار داده‌است. کتاب «آموزش شطرنج گام به گام» با شمارگان یکهزار نسخه و در 224 صفحه در کتابفروشی‌ها عرضه شده‌است.

تاریخ: 1392/9/29
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: